دیدبان حقوق بشر خواستار پایان معافیت سفر مقام‌های طالبان شد

© Sputnikمکاتب دخترانه
مکاتب دخترانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که کشورها در واکنش به بستن مکاتب دخترانه، خواستار پایان معافیت سفر مقام‌های این گروه شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر امروز (چهارشنبه، ۱۰ حمل) در بیانیه‌ای گفته است که اخیرا طالبان با تعهدشکنی محدودیت‌هایی علیه زنان و دختران اعمال کرده‌اند.
خانم بار افزوده است که اکنون نظر می‌رسد که طالبان به امید به‌دست‌آوردن کمک و به رسمیت شناخته‌شدن، از تظاهر به برآورده‌ساختن خواست اهداکنندگان، دست برداشته است.
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفته است که اهداکنندگان، به‌ویژه امریکا، آلمان، بریتانیا و اتحادیه اروپا به اقدامات طالبان پاسخ دهند.
او پیشنهاد کرده است که دولت‌ها باید از پایان‌دادن به معافیت‌های ممنوعیت سفر رهبران ارشد طالبان حمایت و از برگزاری جلسات که باعث ایجاد اعتبار برای رهبری این گروه می‌شود، اجتناب کنند.
هیدر گفته است که کمک‌کنندگان با کسانی که از حقوق زنان و دختران دفاع می‌کنند صحبت کنند.
kam air - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
خواست دیدبان حقوق بشر برای لغو ممنوعیت سفر زنان بدون محرم
به‌گفته‌ی او، تمویل‌ کنندگان باید از گروه‌هایی که برای حمایت از حقوق زنان و دختران در افغانستان کار می‌کنند، پشتبانی کنند. او خواستار گزینه‌های آموزشی جایگزین برای دخترانی که از مکاتب باز می‌مانند، نیز شده است.
هیدر بار تأکید کرده است که کمک‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که هیچ بودجه‌ای برای حمایت از برنامه‌هایی که دختران را مستثنی می‌کنند، اختصاص نمی‌یابد.
او در ادامه افزوده است که تمام شهروندان افغانستان نباید به‌خاطر سوءاستفاده‌های طالبان مجازات شود. به‌گفته‌ی او، افغانستان با یک بحران بشری مواجه است که عامل آن تصمیمات اهداکنندگان، به‌ویژه ایالات متحده است.
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر همچنین تأکید کرده است که سوءاستفاده‌های طالبان نباید تلاش‌های اهداکنندگان را برای رسیدگی به بحران انسانی و اقتصادی افغانستان متوقف کند.
وی همچنین می گوید که همه دولت‌ها، اعم از تمویل‌کننده یا خیر، باید به طالبان اعلام کنند که در سال ۲۰۲۲ جایی برای سوءاستفاده‌های آنها وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала