نوازنده مشهور آمریکایی برای انگیزه دهی به دانش آموزان انستیتوت موسیقی افغانستان به پرتگال آمد

© https://twitter.comیویوما، بزرگ مرد هنر موسیقی جهان
یویوما، بزرگ مرد هنر موسیقی جهان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
نوازنده معروف موسیقی کلاسیک آمریکایی برای انگکیزه دهی و تشویق دانش‌آموزان انستیتوت موسیقی افغانستان به پرتگال رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، داکتر اجمد سرمست، ، بنیانگذار و رییس انستیتوت ملی موسیقی افغانستان، روز سه‌شنبه، نهم حمل از سفر "یویوما" چیلو نواز معروف موسیقی کلاسیک آمریکا به پرتگال خبر داد.
آقای سرمست در صفحه فیسبوک خود نوشته است که "یویوما، بزرگ مرد هنر موسیقی جهان جهت دلجویی و انگیزه دهی به دانش آموزان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به پرتگال آمده است و در یک روز آموزشی و هنری، آهنگ معروف موزارت – موسیقی کوچک شب - Eine kleine Nachtmusik را اجرا کرده است".
این نوازنده مشهور آمریکایی نیز در سخنرانی‌اش در این انستیتوت گفته است: "بهترین ابزار دفاع در برابر هر چیزی فرهنگ است."
این نوازنده کلاسیک، دانش‌آموزان موسیقی را به آموختن تشویق کرده و گفته است: "شما در لیسبون، قلب‌های خود را گشودید و همه چیز را به خطر انداختید تا آنچه را که انسانی است، انجام دهید."
در همین حال، داکتر احمد سرمست، از روند ادغام دانش‌آموزان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان در جامعه پرتگال خبر داده است.
آقای سرمست به آسوشیتدپرس ‌گفته است: "دانش‌آموزان دوباره در مکتب ثبت ‌نام کردند، به هنرستان می‌روند، موسیقی می‌نوازند، به چندین گروه و ارکستر ملحق می‌شوند، آن‌ها به آرامی شروع به ایجاد تأثیر موسیقی در جامعه خود می‌کنند."
گفتنی است که پرتگال به یک گروه 273 نفری از جمله حدود 150 دانش‌آموز انستیتوت ملی موسیقی افغانستان پناهنده‌گی اعطا کرده است.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، آوازخوانان و نوازنده‌گان از آینده‌‌شان تحت حاکمیت طالبان می‌ترسند و شمار زیادی از آنان افغانستان را ترک کرده‌اند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала