نگرانی ها از بازداشت کارمندان رسانه‌ها توسط طالبان

© https://twitter.com زنان معترض در کابل: به خبرنگاران زن اجازه کار داده شود
 زنان معترض در کابل: به خبرنگاران زن اجازه کار داده شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
خانه‌ آزادی بیان می گوید که "آزادی بیان" در افغانستان آخرین نفس‌هایش ‌را می‌کشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانه ها، این نهاد در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه، ۱۰ حمل) منتشر کرده، گفته است که طالبان از ۲۶ حوت ۱۴۰۰ تا ۷ حمل ۱۴۰۱ خورشیدی، ۱۰ خبرنگار، کارمند و مسئول رسانه را بدون ارتکاب جرم و خلاف قوانین بشری به ‌صورت موقت بازداشت و شکنجه‌ روانی کرده‌اند.
خانه‌ی آزادی بیان نگرانی جدی خود را از این بازداشت‌ها ابراز کرده و گفته به این باور است که هر نوع فشار بر خبرنگاران، بازداشت‌های بدون دلیل اهل رسانه و مقیدسازی آزادی بیان، در تضاد با اصل‌های انسانی و جنایت علیه حقوق اجتماعی است.
این نهاد از طالبان خواسته است تا به اصل‌های انسانی پابند باشند و "برای افغانستان یکپارچه، از خفه ‌سازی صدای مردم دست بردارند".
خانه‌ی آزادی بیان در ادامه اذعان کرده که پس از به قدرت رسیدن طالبان، تمامی ساختارهای مردم ‌سالاری، به‌ خصوص آزادی بیان ضربه شدیدی را متحمل شده و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد.
با این حال، این خانه از نهادهای بین‌المللی‌حامی رسانه‌های آزاد، جامعه‌ی جهانی و اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد تا دموکراسی، آزادی بیان و افغانستان را فراموش نکنند و از هر وسیله‌ی ممکن بر طالبان فشار بیاورند تا به اصل‌های بشری چون آزادی بیان و حقوق اجتماعی احترام بگذارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала