پکن: مرز همکاری روسیه و چین بی انتهاست

© AP Photo / Mark SchiefelbeinОфициальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که همکاری میان روسیه و چین مرز ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک جلسه توجیهی اظهار کرد که همکاری میان روسیه و چین ادامه خواهد داشت و گفت که همکاری دوکشور مرز ندارد.
ون بین گفت: "همکاری روسیه و چین مرز ندارد، مبارزه ما برای صبح مرز ندارد، خواست ما به حفظ امنیت هیچ مرزی ندارد و مخالفت ما با سلطه‌گری محدودیت ندارد."
این دیلمات چینی گفت که همکاری این دو کشور به معنی ایستادگی علیه کشور سوم نیست.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
اتحاد روسیه و چین، پیمانی که غرب از آن می ترسد
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سفری دو روزه وارد چین شد و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین را در جریان عملیات نظامی کشورش در اوکراین و مذاکرات صلح با کی‌یف قرار داد.
وزیر امور خارجه چین امروز در جریان دیدار با همتای روس خود تاکید کرد روابط دوجانبه با مسکو از آغاز امسال با آزمون‌های جدیدی از طریق تغییراتی در وضعیت بین‌المللی مواجه شده است و یک مسیر توسعه جامع را نشان می‌دهد.
روز سه‌شنبه استانبول میزبان دور جدیدی از مذاکرات میان روسیه و اوکراین بود. رئیس هیئت روسیه این نشست را "سازنده" توصیف کرد و گفت که مسکو تحرکات نظامی خود در مناطق کی‌یف و چرنیهیف را کاهش می‌دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه مذاکرات تنها راه درست برای حل و فصل بحران اوکراین است، گفت: از روسیه و اوکراین می‌خواهیم تا به سمت یکدیگر حرکت کنند و پایبند مسیر اصلی مذاکرات باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала