اشاره لاوروف به پیشرفت قابل توجه در گفت و گوها با اوکراین در استانبول

© SputnikЛАВРОВ
ЛАВРОВ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت: گفت و گوها در استانبول را می توان پیشرفت نامید، اما این نتیجه نهایی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: نتیجه مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول را می توان پیشرفت در نظر گرفت، کیف می داند که مسائل کریمه و دونباس در نهایت حل خواهد شد.
دیدار هیئت های روسیه و اوکراین روز سه شنبه در استانبول برگزار شد. ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور روسیه، این مذاکرات را سازنده خواند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
لاوروف: غرب می‌خواهد از اوکراین، افغانستان دوم بسازد
لاوروف گفت: ما نتایج مذاکرات دیروز در استانبول را یک پیشرفت مثبت می دانیم. این هنوز نتیجه نهایی نیست.
وی همچنین به تایید کی یف درباره قصد خود برای تضمین وضعیت غیرهسته ای و غیر بلوکی اوکراین اشاره کرد.
او افزود: ""من این را پیشرفت قابل توجهی می دانم که مذاکره کنندگان اوکراینی لزوم تضمین وضعیت غیرهسته ای و غیر بلوکی اوکراین و امنیت آن را خارج از چارچوب ائتلاف اتلانتیک شمالی می دانند و همچنین درک همکاران اوکراینی که مسائل کریمه و دونباس باید بالاخره حل شود را قدردانی می کنم".
مدینسکی، رئیس هیئت روسی در ادامه این نشست گفت، که طرف اوکراینی پیشنهادات خود را برای توافق احتمالی ارائه کرده است. آنها امتناع از پیوستن به ناتو را پیش بینی می کنند و به اوکراین وضعیت غیرمتعهد می دهند و سلاح های هسته ای را کنار می گذارند. کیف همچنین آماده است از استقرار پایگاه های نظامی خارجی در خاک این کشور خودداری کند. علاوه بر این، ما در مورد تعهدات انجام تمرینات نظامی با مشارکت نیروهای مسلح خارجی تنها با توافق با کشورهای ضامن از جمله روسیه صحبت می کنیم.
کیف، به عنوان شرط وضعیت غیر بلوکی کشور، مستلزم امضای توافقنامه در مورد تضمین های امنیتی است. همانطور که دیوید آراخامیا، یکی از اعضای هیئت اوکراینی در مذاکرات خاطرنشان کرد، این سند باید حاوی الگوریتم اقدامات در صورت تهدید برای دولت اوکراین باشد. در صورت بروز خطرات امنیتی، قرار است رایزنی ها در یک دوره سه روزه سازماندهی شود، سپس کشورهای ضامن باید به کیف کمک کنند. اوکراین آماده است تا کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و همچنین ترکیه، آلمان، کانادا، ایتالیا، لهستان و اسرائیل را به عنوان ضامن در نظر بگیرد.
پیش از این، رادیو اسپوتنیک از تصمیم آلمان در مورد پیشنهاد کیف برای تبدیل شدن به ضامن امنیتی اوکراین خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала