قدیمی ترین مومیایی ها به دلیل گرم شدن زمین در معرض خطر انقراض قرار دارند

© AFP 2023 / Martin BERNETTI Chilean anthropologist Veronica Silva shows one of the mummies from the ancient Chinchorro culture at the National Museum of Natural History in Santiago, on December 16, 2016
Chilean anthropologist Veronica Silva shows one of the mummies from the ancient Chinchorro culture at the National Museum of Natural History in Santiago, on December 16, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
قدیمی ترین مومیایی چینچورو که در فهرست میراث یونسکو است در معرض خطر انقراض قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، مومیایی‌های چینچورو که در نزدیکی مرز بین پرو و شیلی پیدا شده‌اند، با بیش از 7 هزار سال قدمت، قدیمی‌ترین مومیایی‌های یافت‌شده در جهان هستند.
دانشمندان شیلی زنگ خطر را به صدا در می آورند - قدیمی ترین مومیایی ها به دلیل گرمایش زمین در معرض خطر انقراض قرار دارند. در اثر باران و باد غیرعادی، بقایای آن به سطح زمین می آیند. در حال حاضر، بخشی از مومیایی‌های قبیله چینچورو در زیر زمین در تپه‌ای شنی در آریکا، شهر بندری شیلی در حاشیه صحرای آتاکاما، مدفون شده‌اند. این منطقه به همراه تدفین ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. به دلیل افزایش تعداد باران‌ها و بادهای غیرعادی، مومیایی‌هایی که عمرشان حدود هفت هزار سال است شروع به آمدن به سطح زمین کردند. باستان شناسان باید مرتباً این مناطق را علامت گذاری کنند و بقایای آن را دوباره دفن کنند.
علاوه بر این، برخی از مومیایی ها در موزه هستند. پیش از این، کارمندان شکایت داشتند که به دلیل افزایش رطوبت هوا، همچنین ناشی از تغییرات آب و هوایی جهانی، باکتری‌ها در نمایشگاه‌ها فعال‌تر شدند که بقایای آن را به لجن سیاه رنگ تبدیل کرد.
مومیایی‌های چینچورو برای اولین بار در سال 1917 توسط باستان‌شناس آلمانی، ماکس اوهله، که برخی از اجساد را در یک ساحل پیدا کرده بود، ثبت شد. اما تعیین سن آن‌ها چند دهه به طول انجامید.
آزمایش‌های قدمت رادیوکربنی در نهایت نشان داد که این مومیایی‌ها بیش از 7هزار سال قدمت داشتند، یعنی دو هزار سال پیش‌تر از مومیایی‌های مصری که شهرت بیشتری در میان مردم داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала