استفاده از قهوه برای درمان اختلالات روانی

© Fotolia / Ferumovقهوه
قهوه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در یک مطالعه روش استفاده از قهوه برای درمان اختلالات روانی از جمله ( کم توجهی و بیش فعالی) را مشخص کردند.
به گزارش اشپوتنیک، دانشمندان اسپانیایی در دانشگاه آزاد کاتالونیا در پی یک پژوهش به کاربرد قهوه در درمان اختلالات روانی مانند اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) پی بردند.
یافته های این مطالعه در مقاله ای منتشر شده در مجله علمی Nutrients شرح داده شده است.
چنین مطالعه ای اولین بار در نوع خود بوده است، زیرا شامل یک تجزیه و تحلیل سیستماتیک بود که از جمله در سطح سلولی انجام شد. متخصصان دریافته اند که استفاده از کافئین در درمان ADHD در نوجوانان و بزرگسالان منجر به افزایش دامنه توجه، بهبود تمرکز و یادگیری و همچنین باعث بهبود برخی از انواع حافظه می شود. در عین حال، روش های پیشنهادی درمانی منجر به افزایش فشار خون نمی شود.
زمانی که فرد مبتلا به ADHD است، پزشک اغلب محرک هایی را تجویز می کند که به خونسردی و تمرکز فرد کمک می کنند. برخی محققان معتقدند از آنجایی که بررسی ها نشان داده اند کافئین موجود در چای می تواند باعث بهبود تمرکز و آگاهی شود، ممکن است بتواند به بهبود علائم بیش فعالی نیز کمک کند.
برخی دانشمندان نیز تصور می کنند کافئین دارای قابلیت درمان بیش فعالی است زیرا بر روی سطح دوپامین تاثیر می گذارد که دوپامین نیز باعث بهبود حافظه و توجه می شود. به هرحال تمام این نظریه ها و تصورات نیاز به بررسی بیشتری بر روی نمونه های انسانی دارد.
در فبروری 2022، محققان دانشگاه مک مستر در کانادا دریافتند که نوشیدن قهوه فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. علاوه بر این، کافئین همچنین به کاهش سطح کلسترول در بدن با اثر گذاری بر روی پروتئین های ویژه PCSK9 به کبد در حذف لیپوپروتئین های با کمتر کم از خون کمک می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала