با ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 آشنا شوید

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
در این گزارش با ما همراه باشید تا با جدیدترین لیست ثروتمندترین افراد جهان آشنا شوید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، این مقیاس از ثروت تقریباً برابر با 1.4 درصد از اقتصاد جهان، کل ارزش بازار آمازون، یا صرف 1 میلیون دالر در روز برای 3000 سال است. در واقع، دو برابر مقداری است که تنها دو سال پیش (663 میلیارد دالر) مشاهده شد.
از آنجایی که ثروت میلیاردرها با سرعت قابل توجهی انباشته می شود، بر اساس داده های فهرست میلیاردرهای فوربس، تصویری از ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 ارائه شده است:
ایلان ماسک با 212 میلیارد دالر ثروت، ثروتمندترین فرد روی کره زمین است.
تسلا در سال 2021 نزدیک به یک میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان تحویل داد. علیرغم اینکه با کمبود تراشه رایانه مواجه بود، تحویل تسلا نسبت به سال گذشته 87 درصد افزایش یافت. ماسک که همچنین مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس ایکس است، قصد دارد بزرگترین موشک ساخته شده را در سال 2022 به مدار زمین بفرستد. ارتفاع آن 119 متر است.
جف بزوس با دارایی خالص 168 میلیارد دالری در رتبه دوم قرار دارد. بزوس تنها میلیاردر در بین 10 میلیاردر برتر است که در طول سال شاهد کاهش ثروت (-9 میلیارد دالر) بوده است. از ماه مارچ گذشته، سهام آمازون با توجه به درآمد ضعیف تر و عملکرد بد خرده فروشی‌ها تنها 3 درصد افزایش یافته است.
مهم‌تر از همه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) برای اولین بار از سال 2016 از 10 رتبه برتر سقوط کرد. سهام متا پس از گزارش اولین کاهش تعداد کاربران فعال روزانه جهانی از سال 2004، سقوط کرد.
ماسک شاهد افزایش ثروت خود بیش از هر فرد دیگری در این فهرست بوده است. در سال 2021، تسلا برای اولین بار به یک شرکت تریلیون دالری تبدیل شد و ثروت ماسک در سال گذشته 29 درصد افزایش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала