لاوروف: غرب مسوول بحران انسانی در افغانستان است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه در نیت امریکا برای کمک به ثبات اوضاع در افغانستان تردید دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای لاوروف امروز (پنجشنبه، 11 حمل) در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونشی چین گفت که روسیه در نیت امریکا برای کمک به ثبات اوضاع در افغانستان شک دارد.
به گفته وی، "کشورهای غربی" مسوول مستقم بحران انسانی کونی، وضعیت اسفناک مردم افغانستان هستند و باید باید مسوولیت‌پذیرتر باشند و مسوولیت مالی را برعهده بگیرند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: با این حال، همانطور که بارها دیده‌ایم، واشنگتن تلاش می‌کند تا از مسوولیت سرنوشت شهروندان و پناهندگان افغان، از جمله کسانی که با امریکایی‌ها کار کرده‌اند و اکنون در مسیر به سمت امریکا در "کشورهای تزانزیتی گیر مانده‌اند" اجتناب کند.
وی گفت که امریکا از مسوولیت‌های خود شانه خالی می‌کند، در حالی که خودش مقصر اصلی بوده و دارایی‌های افغانستان را به بهانه کمک به قربانیان 11 سپتمبر به گروگان گرفته است. افغانستان چه ربطی به حملات 11 سپتمبر داشت؟ صداقت امریکا در مبارزه با تروریسم مورد سؤال است.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد چنین تصمیمی توانایی حکومت سرپرست طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) را برای عادی سازی اوضاع به شدت محدود می‌کند و پتانسیل ضدتروریسم نیروهای مسلح این کشور را کاهش می‌دهد.
لاوروف افزود: صادق بودن نیات امریکایی‌ها برای کمک به ثبات وضعیت در افغانستان، تردیدهای جدی را ایجاد می‌کند.
وی با بیان این‌که واشنگتن از نفوذ خود در سازمان‌های بین‌المللی استفاده می‌کند، اظهار داشت: باید در سطح منطقه‌ای همدلی خود را افزایش دهیم تا به افغانستان کمک کنیم. فرمول مسکو را داشتیم. سازمان همکاری شانگهای را داریم و مکانیسم‌هایی که هست باید فعالیت خود را افزایش دهند و تروئیکا این پتانسیل را دارد و می‌تواند به بازسازی در افغانستان کمک کند. ما نیازمند آمریکا نیستیم و نباید اجازه دهیم کشوری براساس منافع ژئوپلتیک خود عمل کند و باید به مردم افغانستان کمک شود. در پایان سال گذشته سه محموله به افغانستان ارسال و یک پکیج دیگر هم آماده کرده‌ایم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала