مارتین گریفیتس: جهان باید در کنار افغانستان بایستد

© AFP 2023 / Manuel ELIAS / UNITED NATIONSMartin Griffiths
Martin Griffiths - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نشست مجازی در ژنو از کشور های جهان خواسته است که در کنار مردم افغانستان بایستد.
به گزارش اسپوتنیک، مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز پنج شنبه (31 مارچ) در سخنرانی خود در نشست مجازی ویژه در مورد اعطای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به خبرنگاران گفته است: "اوکراین از اهمیت حیاتی برخوردار است، اما افغانستان روح ما را به تعهد و وفاداری فرا می‌خواند".
این نماینده بلند پایه سازمان ملل که از کابل صحبت می‌کرد همچنین خواستار تأمین بودجه 4.4 میلیارد دالری برای کمک به افغانستان شده است.
آقای گریفیتس افزوده است: "ما باید از بدترین اتفاقات در افغانستان جلوگیری کنیم و به همین دلیل است که از کمک‌کننده‌گان می‌خواهیم تا قدم بردارند و سخاوت‌مند باشند."
هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که کشورها باید به کمک‌های‌شان به افغانستان ادامه دهند.
سازمان ملل، بریتانیا، آلمان و قطر که میزبان مشترک این نشست مجازی هستند، ضمن محکوم‌کردن تعطیلی‌ مکتب‌های دخترانه، تأکید کرده‌اند که جامعه جهانی نباید مردم افغانستان را رها کند.
آنان تصریح کرد‌ه‌اند که در حال حاضر 60 درصد مردم افغانستان برای ادامه حیات به کمک نیاز دارند. این کشورها از کمک‌کننده‌گان می‌خواهند که افغانستان را در گیرودار بحران اوکراین فراموش نکنند.
یک دیپلمات بریتانیایی در این کنفرانس گفته است که خدمات اولیه مانند صحت و آموزش اکنون "به زانو در آمده" و میلیون‌ها تن بیکار اند.
به گفته این مقام بریتانیایی، مردم افغانستان برای زنده‌ماندن وام می‌گیرند و 80 درصد از هزینه‌های خانواده‌ها صرف غذا می‌شود.
او تصریح کرده است که افغانستان بدترین خشک‌سالی را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала