همکاری های دوجانبه؛ محور گفتگوی لاوروف با متقی در چین

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه با سرپرست وزارت خارجه طالبان در حاشیه سومین کنفرانس وزرای خارجه همسایگان افغانستان که در شهر "تونشی" چین برگزار شده است، در مورد همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت موقت طالبان در حاشیه سومین کنفرانس وزرای خارجه همسایگان افغانستان که در شهر "تونشی" چین برگزار شده است، در یک نشست مشترک در مورد همکاری های دوجانبه گفتگو نموده اند.
این دیدار به تاریخ 31 مارچ در حاشیه سومین کنفرانس وزیران کشورهای همسایه افغانستان در "تونشی" چین صورت گرفت.
در طی این گفت‌وگو، موضوعات مهم از جمله همکاری‌های عملی دوجانبه با مقامات جدید افغانستان و چشم‌انداز حل و فصل وضعیت افغانستان و مشکلات پیشبرد بازسازی بشردوستانه و پس از جنگ این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است سومین کنفرانس وزیران کشورهای همسایه افغانستان با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همچنین وزرای امور خارجه و نمایندگان چین، پاکستان و ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان امروز پنجشنبه در شهر تونشی چین برگزار شد.
به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه چین، همزمان با این نشست، وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در "آن هوئی" ولایت شرقی چین در جلسه ای دیگری شرکت دارند که به ریاست "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین و "امیرخان متقی" وزیر امور خارجه طالبان و دیپلمات هایی از کشورهای پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اندونزی و قطر برگزار شده است.
این نشست ها همزمان با محکومیت سراسری طالبان درباره تصمیم هفته گذشته این گروه پیرامون عدم حضور زنان در مکاتب برگزار شده است. بدین ترتیب ادامه ممنوعیت حضور زنان در مکاتب افغانستان منجر به لغو مذاکرات رسمی مقامات آمریکایی با طالبان در دوحه شد. همچنین دولت آمریکا هشدار داد واشنگتن این تصمیم طالبان را به عنوان نقطه عطف بالقوه در روابط میان آمریکا و این گروه تلقی می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала