چین: آمریکا باید بدون قید و شرط دارایی های ملی افغانستان را بازگرداند

© REUTERS / Hannibal HanschkeМинистр иностранных дел Китая Ван И
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین می‌گوید که ایالات متحده باید تحریم های یکجانبه را لغو و دارایی های ملی افغانستان را بدون قید و شرط به این کشور بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه در سومین کنفرانس وزیران کشورهای همسایه افغانستان گفت کشورهای همسایه خواستار بازگرداندن اموال ملت افغانستان از سوی آمریکا شدند.
سومین کنفرانس وزیران کشورهای همسایه افغانستان با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همچنین وزرای امور خارجه و نمایندگان چین، پاکستان و ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان امروز پنجشنبه در شهر تونشی چین برگزار شد. طرفین طی این نشست در خصوص مواردی به اجماع نظر دست یافتند، که این موارد از سوی وزارت خارجه چین طی بیانیه ای منتشر شد.

در بیانیه مذکور آمده است: "(ضروری است) از ایالات متحده و غرب خواسته شود مسئولیت اصلی خود را برای بازسازی و توسعه افغانستان انجام دهند و هر چه زودتر اموال مردم افغانستان را به آن ها بازگردانند."

طی این بیانیه، همچنین بر لزوم حمایت از نقش مناسب سازمان ملل متحد در ارتقای صلح و ثبات در افغانستان و هماهنگی کمک‌ها به این کشور تاکید می شود و همچنین از نهادهای مالی بین‌المللی می‌خواهد که نقدینگی فعالانه به افغانستان تزریق کنند تا به این کشور کمک کنند در مسیر توسعه سالم قدم بردارد.

در ادامه بیانیه آمده است: "ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تماس‌ها و گفتگوها را با افغانستان توسعه دهند، از توسعه اجتماعی-اقتصادی افغانستان حمایت کنند، با تحریم‌ها و فشارها مقابله و با سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه مخالفت کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала