اردوغان: ترکیه به تحریم های غرب علیه روسیه نمی‌پیوندد

© REUTERS / Presidential Press Office / Murat Cetinmuhurdar Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر در اظهاراتی تأکید کرد که آنکارا در تحریم های غرب علیه روسیه مشارکت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، ترکیه در تحریم های علیه روسیه شرکت نخواهد کرد.

اردوغان پس از بازگشت از ازبکستان در هواپیما به خبرنگاران گفت: "ما قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم که در تحریم‌ها علیه روسیه شرکت نخواهیم کرد و دلایل آن را توضیح داده ایم."

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که موضع آنکارا در قبال موضوع تحریم ها علیه روسیه تغییر نکرده است.

اردوغان گفت: "ما هیچ تغییری در موضع خود در قبال تحریم ها ایجاد نکرده ایم."
این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه پیش ازاین نیز با ابراز مخالفت با تحریم انرژی روسیه، گفته بود: "ما تقریباً نیمی از گاز طبیعی مورد استفاده خود را از روسیه می‌خریم. هیچ کاری نمی‌توان در اینجا انجام داد، ما باید حساسیت خود را روی این موضوع حفظ کنیم زیرا، از یک طرف من نمی‌توانم مردمم را در سرمای زمستان رها کنم. از طرفی هم، من نمی‌توانم صنعت خود را متوقف کنم."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала