هشدار دانشمندان درباره طوفان های مغناطیسی قدرتمند

© Photo / NASA / GSFC/SDOВспышка на солнце
Вспышка на солнце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
دانشمندان آزمایشگاه نجوم خورشیدی اشعه ایکس موسسه فیزیکی لبدف آکادمی علوم روسیه رسماً تأیید کردند که چندین طوفان ژئومغناطیسی در طی یک هفته آینده به زمین برخورد خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آزمایشگاه نجوم خورشیدی اشعه ایکس موسسه فیزیکی لبدف آکادمی علوم روسیه و همچنین مرکز بینی هوای فضایی اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) و اداره هواشناسی بریتانیا، مشترکاً هشدار‌هایی را برای برخورد طوفان‌های ژئومغناطیسی خفیف و متوسط در چند روز آینده به زمین صادر کرده اند که بدان معناست ما طی هفت روز آینده شاهد اثرات طوفان‌های خورشیدی بر زمین خواهیم بود.
گفته می‌شود که خورشید از اواسط جنوری تاکنون تقریباً هر روز با شاهد فوران‌های بزرگ و پرتاب‌های توده‌ای تاجی پر سر و صدای خود بوده است. این بدان معناست که یک امر اجتناب‌ناپذیر در حال رخ دادن است؛ برخی از این فوران‌ها در جهت کلی زمین منفجر شده‌اند، به این معنی که ما در معرض طوفان‌های خورشیدی هستیم.
البته در هشدار‌های صادر شده صحبت برسر طوفان‌های ژئومغناطیسی "خفیف و متوسط" مطرح است که برای زمین زیان بار نخواهند بود.
در واقع، طوفان‌های ژئومغناطیسی خفیف و متوسط طی چند روز گذشته نیز ما را تحت تأثیر قرار داده اند که در مقیاس طوفان خورشیدی گروه بندی شده در پنج سطح، در دو سطح کم خطر G1 و G2 قرار دارند. البته در همین سطح‌های کم خطر نیز ممکن است نوسانات شبکه برق، و برخی اختلالات در فعالیت حیوانات مهاجر وجود داشته باشد.
طوفان‌های خورشیدی، رویداد‌های آب و هوای فضایی کاملاً عادی هستند و هر زمان که خورشید فعال‌تر می‌شود رخ می‌دهند. در نتیجه چنین رویدادی، CME و باد‌های خورشیدی باعث اختلال در میدان مغناطیسی زمین و جو فوقانی آن می‌شوند که در حال حاضر، هر دو اتفاق در حال رخ دادن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала