نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل درباره سلاح‌های بیولوژیک در اوکراین

© Sputnik / Alexei PanovUnited Nations Security Council
United Nations Security Council - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
عضو شوید
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل درباره سلاح‌های زیستی در اوکراین را در 6 اپریل برگزار می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای پولیانسکی به خبرنگاران گفت که روسیه در 6 اپریل سال روان نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل را با موضوع فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی در اوکراین و سراسر جهان برگزار خواهد کرد.
وی افزود: قرار است ما در تاریخ 6 اپریل ساعت 10:00 (17:00 به وقت مسکو) نشست "فورمول آریا" نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل را برگزار کنیم تا در مورد تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی که ناشی از فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در مناطق سراسر جهان بحث کنیم. بنابراین مقیاس کمی وسیعتر از اوکراین خواهد بود.
به گفته وی، قرار است کارشناسان سلاح‌های بیولوژیکی صبحت کنند.
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارشی ارائه کرد که از آن نتیجه می شود که ایالات متحده امریکا بیش از 200 میلیون دالر برای بهره برداری از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است که در برنامه بیولوژیکی نظامی امریکا و به ویژه با عوامل بیماری زا طاعون و سیاه زخم شرکت کرده است. وزارت دفاع روسیه گفت: در خاک اوکراین، شبکه‌ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی تشکیل شده است که در راستای منافع پنتاگون کار می‌کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала