نظریه انقراض زودهنگام نئاندرتال ها ثابت شد

© Photo / Public domain Семья неандертальцев на картине художника Чарльза Найта, 1920 год
Семья неандертальцев на картине художника Чарльза Найта, 1920 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
عضو شوید
محققین اسپانیایی نظریه از پیش موجود در مورد انقراض نئاندرتال ها قبل از ورود کرومانیون ها به اروپا را اثبات کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در این امر، آثار باستانی یافت شده در جریان حفاری آثار باستانی در اقامتگاه Aranbaltsa-2 در شمال اسپانیا به آنها کمک کرد. نتایج کار باستان شناسان در مجله PLoS One منتشر شده است.
انسان شناسان بیش از پنج هزار ابزار موسترین و چاتلپرون را مطالعه کردند و پس از آن به این نتیجه رسیدند که حدود 80 هزار نفر در Aranbaltsa-2 زندگی می کردند. ساکنان این قلمرو حدود 39000 سال پیش، تقریباً در همان زمانی که نئاندرتال ها از بیشتر اروپا ناپدید شدند، محل را ترک کردند.
کشورهای غربی و تلاش برای تاراج آثار باستانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2018
کشورهای غربی و تلاش برای تاراج آثار باستانی افغانستان
تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که بیشتر آثار متعلق به دوران نئاندرتال است، با این همه، این دو گروه از یافته‌ها مربوط به دوره‌های زمانی متفاوتی هستند و به هیچ وجه با هم تلاقی نداشتند. به گفته دانشمندان، ساکنان فرهنگ موستریان بسیار زودتر از ورود نمایندگان عصرChatelperon به این قلمرو در حدود 45 هزار سال پیش ناپدید شدند.
در مارچ 2022، دانشمندان آکادمی علوم چین در پیکن آثاری از یک فرهنگ باستانی را در Xiamabei در حوضه نیهوان را در شمال چین کشف کردند که قدمت آن به 40000 سال قبل می‌رسد. گزارشات به‌دست‌آمده امکان ردیابی تعامل انسان‌های خردمند با نئاندرتال‌ها و دنیسووان‌ها را فراهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала