امریکا می‌خواهد نظامیان پیشین را به اوکراین بفرستد؛ پیشنهاد معاش دالری انگیزه‌دهی خوبی خواهد بود؟

© Fawad Aman facebookورود صدها نیروی ویژه ای کماندو به شهر لشکرگاه 
ورود صدها نیروی ویژه ای کماندو به شهر لشکرگاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
عضو شوید
ایالات متحده میخواهد متحدان خود را که در پایگاه های پنتاگون آموزش دیده و کار میکردند، در جنگ اوکراین اسفتاده کند.
خبرگزاری "روسیه امروز" به نقل از منبع آگاه خبر داده است که سازمان سیاه می‌خواهد نظامیان پیشین افغانستان (حدود 400) را که زیر نظر ایالات متحده درس خوانده بودند را به اوکراین بفرستد.
گفته می ‌شود که درحال حاضر با درنظرداشت این مورد که آنها بیکار هستند، پیشنهاد چند هزار دالر انگیزه دهی خوبی برای آنها خواهد بود.
در وضعتی که اوکراین قرار دارد، ایالات متحده میخواهد متحدان خود را که در پایگاه های پنتاگون آموزش دیده و کار میکردند، اسفتاده کند.
این درحالیست که امریکا برای بیشتر متحدان خود برای خروج از این کشور ویزه نداده است.
به گفته آنها پتانسیل جنگی آنها پایین است و به همین خاطر ممکن نخست سعی کنند به کشورهای اروپایی بروند.
نیروهای خاص دولت پیشین افغانستان که پیش از این وظیفه آنها مبارزه با تروریزم بود، ممکن است به عنوان یک گروه تحت نظارت سازمان سیا ظاهر شود.
این گزارش‌ها چقدر واقعیت دارد؟
آیا مقامات افغانستان تلاش خواهند کرد تا سربازان سابق را برای خدمت به کشورشان بازگردانند؟
در پاسخ به این پرسش‌ها فرهاد ابرار، کارشناس بین‌المللی و سیاسی در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک گفت: "
استفاده از نظامیان پیشین افغانستان به‌خصوص قطعات قطعات 01 و 02 امنیتی ملی افغانستان یکی از مواردی‌ست که گه‌گاهی به‌استفاده از آن‌ها توسط ایالات متحده آمریکا چیزهای شنیده می‌شود، اما تا کنون موردی‌که این ادعا را ثابت نماید؛ وجود نداشته‌است
او نیز گفت که بنابراین نمی‌توان به‌قاطعیت در مورد گزارش روسیه امروز ابراز عقیده و هم‌سویی کرد: من بعید نمی‌دانم که ایالات متحده از این نیروها استفاده نکند، زیرا این نیروها توانایی‌های ویژه و خاصی دارند که سایر نیروهای امنیتی پیشین افغانستان از چنین توانایی‌ها برخوردار نبودند، در کنار این؛ این نیروها زیر نظر مقام‌های آمریکا تمرینات‌شان را سپری کرده‌اند، برای همین احتمال استفاده از این نیروها به‌عنوان مزدوران جنگی به‌دور از تصور نیست، باز هم تأکید می‌کنم این دیدگاه نسبی است و قاطعیت آن‌را نمی‌توان تأیید کرد ولی استفاده نشدن از این نیروها را هم نمی‌توان رد کرد.
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند
درعین حال آقای ابرار می افزاید: احتمال برگشت بعضی از نظامیان پیشین که دیدگاه نرم‌تر نسبت به گروه طالبان داشتند، وجود دارد. اما برگشت نظامیانی که دیدگاه مخالف گروه طالبان داشتند به‌خصوص قطعات 01 و 02 امنیت ملی که عملیات کشنده و مرگ‌بار علیه طالبان و هم‌پیمانان این گروه سازماندهی می‌کردند و انجام می‌دادند، متصور نیست... زیرا این نیروها خوب می‌دانند در صورت برگشت به افغانستان سرانجام خوبی را تجربه نخواهند کرد. در یک نگاه کُلی احتمالی باید گفت که استفاده از این نیروها به عنوان مزدوران جنگی بیش‌تر متصور است تا برگشت‌شان به‌ افغانستان.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала