حکمتیار: امریکا با چاپ پول بخش بزرگ اش را در اختيار جبهه مقاومت و جبهه آزادى خواهد گذاشت

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان می گوید، که امریکا با چاپ پول بخش بزرگ اش را در اختیار جبهه ای مقاومت و جبهه ای آزادی خواهد گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در پیوند به خبر‌های مبنی بر چاپ پول افغانى در امريكا می‌‌گوید که امریکا با چاپ پول بخش عمده‌اش را در اختيار جبهه‌ ای مقاومت و جبهه‌ ای آزادى خود خوانده و آله دست اجنبى خواهد گذاشت.
رهبر حزب اسلامی می‌گوید، كه این موضوع باعث نگرانى شديد همه افغانستانی ها شده است. به گفته‌ی او قرار بود اين موضوع در نشست احتمالى هیأت امريكايى با هیأت طالبان در دوحه نهائى شود.
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
حکمتیار: انتخابات تنها راه حل مشکل افغانستان است
او در خطابه نماز جمعه افزوده است، که براى مردم نه طرف‌شدن در بحران اوكراين درست و مفید است نه چاپ پول در امريكا‌ چون به گفته‌ی آقای حکمتیار دو اشتباه بزرگ و جبران ناپذير است.
او تأکید کرده است، که سازش با چاپ بانك نوت‌هاى افغانى در امريكا به مثابه‌‌ی تسليم شدن به بدترين شرط امريكا و تكرار تجربه بد حكومت ائتلافى به رهبرى استاد ربانى است.
حکمتیار با اشاره بر لغوی ملاقات‌های مقام‌های امریکایی با طالبان در قطر مبنی بر تعهد شکنی طالبان در رابطه به مکتب‌های دخترانه امریکا را متهم به جانب‌داری کرده و گفت: "امريكا در گذشته نيز چند بارى و با تمسک به بهانه‌هاى نادرست و جعلى؛ چنين كرد و مذاكرات را به گونه‌ی یک‌جانبه و غيرمترقبه متوقف كرد اما دو باره آغاز کرد".
به باور او قطع مذاكرات دلیل دیگر دارد که به سفر ناگهانى و هم‌زمان وزير خارجه چين و نماينده‌ ای خاص پوتين براى افغانستان نیز ربط مستقيم دارد.
یادآوری می کنیم، که گلبدین حکمتیار در حالی این سخنان را می زند، که پس از تسلط گروه طالبان نزدیک به 5 میلیون نفر افغانستان را ترک کردند. با تسلط شدن گروه طالبان بیکاری افزایش پیدا کرده و تنخواه کارمندان پس از چند ماه اجرا می شود و بیش از 50 درصد از کارمندان دولت پیشین از کار برکنار شده اند و وزارت تا ریاست ها و آمریت ها را همه مولوی های گروه طالبان تصاحب کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала