عمران خان در نامه‌ی به مداخله واشنگتن در امور پاکستان اعتراض کرد

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان، نسبت به آن‌چه که مداخله واشنگتن در امور اسلام آباد خواند، به سفارت ایالات متحده در اسلام آباد نامه رسمی اعتراض آمیز فرستاده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه، نامه‌ای رسمی به سفارت آمریکا فرستاده و در آن اعلام کرده که ایالات متحده در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند.
رویترز گزارش داده که به دلیل آن‌چه او توطئه خارجی برای برکناری خویش از قدرت می‌داند، به‌طور رسمی به ایالات متحده اعتراض کرده است.
رویترز به نقل از نخست‌وزیر پاکستان افزود : "ما اکنون به سفارت امریکا اعتراض کرده‌ایم."
قرار است آقای خان روز یک‌شنبه هفته آینده، در پارلمان پاکستان با رای عدم اعتماد مواجه گردد که می‌تواند منجر به برکناری او پس از جدایی ایتلاف حاکم در این کشور شود.
نخست‌وزیر پاکستان که روز گذشته در جمع هوادارانش در اسلام‌آباد سخن می‌زد، گفت که یک کشور خارجی پس از سفر وی به مسکو، علیه او توطیه کرده‌ است.
در همین حال کاخ سفید تکذیب کرده است که ایالات متحده به دنبال برکناری خان از قدرت بوده است.
گفته می‌شود اعضای حزب حاکم به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه، 1 اپریل، تظاهراتی را علیه ایالات متحده در پشاور راه‌اندازی کرده است.
گفتنی است که در روزهای پسین، اوضاع سیاسی در اسلام‌آباد متشنج شده است و احزاب مخالف، خواهان کنار رفتن عمران خان از قدرت شده‌اند و با راه‌اندازی راهیپمایی‌های گسترده، به نخست‌وزیر این کشور توصیه کرده‌اند که از قدرت کنار برود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала