مسلمیار به طالبان: با مخالفان گفتگو کنید

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
رییس مجلس سنای حکومت پیشین می‌گوید که برای پایان جنگ در کشور طالبان باید با مخالفان‌اش راه گفت‌وگو را در پیش بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فضل‌ هادی مسلیمار، رئیس مجلس سنای حکومت پیشین که به تازگی از خارج به افغانستان برگشته است، میگوید که مردم افغانستان از جنگ خسته شدند و طالبان باید با مخالفان از راه گفتگو مسئله را حل کنند.
آقای مسلمیار گفت: "با مخالفین مسلح خود ولو که کم است که بنام مقاومت ملی یاد می‌شود، همراه آن‌ها تفاهم بکند و بنشینند، مذاکره کنند. از جنگ چیزی جور نشد."
رئیس مجلس سنای حکومت پیشین، می‌گوید که در جریان سفراش به امارات با چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین نیز دیدار کرده است.
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2020
مسلمیار: زندانیان رهاشده‌ی طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند
او افزود: "کسی که در نظام نفر سوم یا نفر یک قوه باشد، طبیعی است که بعضی از مشکلات شاید داشته باشد. خوب برای ما هیچ رسمی از آدرس مسوولین امروز یا امارت اسلامی کسی نگفته بودند که شما بیرون نمی‌توانید بروید و ما هم کدام دعوت رسمی نداشتیم."
او ایجاد کمیسیون ارتباطات با چهره‌های سیاسی و ترغیب آنان را برای بازگشت به کشور می‌ستاید و می‌افزاید که برخی از چهره‌های حکومت پیشین تمایل برگشت به کشور را دارند.
آقای مسلمیار افزود: "همراه با دوستان تفاهم بکنند، کمیته تعین شده است که بیایند در وطن خود، باز هم می‌گویم که خود را مطمئن بسازند. من مطمئن هستم ولی یک کسی دیگر شاید مطمئن نباشد، اطمینان فردی حق هر فرد است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала