ناتو باید همان 31 سال پیش نابود می‌شد

© AP Photo / Virginia MayoЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
چین بار دیگر از گسترش امریکا در شرق اروپا انتقاد کرد و گفت که ناتو باید در همان زمان فروپاشی شوروی در سال 1991، منحل می‌شد.
به گزارش اسپوتنیک، "ژائو لی‌جیان" سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که پکن معتقد است ناتو باید پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، که برای مهار آن ایجاد شده بود، منحل می‌شد.
ژائو از این واقعیت که ناتو بجای منحل شدن، با هدایت امریکا گسترش یافته و سعی در منزوی‌کردن روسیه داشته که همین امر در نهایت باعث جنگ کنونی در اوکراین شد، ابراز تأسف کرد.
این دیپلمات چینی توضیح داد: "ناتو چندین دهه به سمت شرق در اروپا گسترش یافت و این برخلاف وعده‌های داده شده به سران شوروی سابق بود. این امر روسیه را گام به گام به یک گوشه سوق داد، بنابراین در نهایت، ناتو از طرف ایالات متحده آغاز کننده و بزرگ‌ترین مروج بحران اوکراین بود".
Учения войск противовоздушной обороны (27 марта 2020). Армения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
رسانه: امریکا سامانه‌های دفاع هوایی ساخت شوروی را مخفیانه به اوکراین می‌فرستد
پیش از این نیز "وانگ لوتونگ" مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن با تحریم‌ها مخالف است، گفت چین طرف مرتبطی در بحران اوکراین نیست و تجارت عادی آن با روسیه نباید تحت تأثیر قرار بگیرد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала