معاون استاندار بوشهر ایران: حضور شهروندان خارجی در سه ولسوالی این ولایت ممنوع است

© Sputnikتمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران
تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهرایران گفت:باتوجه به ممنوعیت حضور شهروندان بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه بکارگیری شهروندان افغانستان از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد تقی ایرانی روز شنبه افزود: نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری ها وظیفه جمع آوری و ترد افغانستانی های غیر مجاز را بعهده دارند.
مهاجران در حال عبور از مرز مجارستان و صربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
اخراج اجباری مهاجران افغانستان از ایران افزایش‌ یافته‌است
وی حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانسته و از حضور بی قاعده آنان بعد از روی کار آمدن طالبان اظهار نگرانی کرده است.
معاون استاندار بوشهر ایران از مردم این ولایت درخواست کرد از بکارگیری افغانستانی ها اجتناب کرده و گزارش آنان را به نیروی انتظامی بدهند.
ایرانی یادآورشد: باتوجه به اینکه شماری از شهروندان افغانستانی وابسته به گروه های تروریستی و داعش بوده و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور استر همین اساس نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: به همه مردم ولایت بوشهر توصیه وتذکر داده می‌شود اسکان، اجاره خانه و ملک، شغل وکار کسب به این شهروندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین و محکومیت در دادگاه برخورد می‌شود.
ایرانی افزود: در غیر این صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان ( عج)، وارد عمل شده و با کسانی که محل مخفی شدن، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضایی صورت می گیرد.
یادآوری می کنیم، که این برای نخستین بار نیست، که دولت ایران از ورود شهروندان افغانستان در برخی از شهرهای این کشور جلوگیری می کند.
با فروافتادن دولت پیشین افغانستان و بر سرکار آمدن گروه طالبان، شهروندان افغانستان از ترس جان و بیکاری و خفقان مجبور به فرار از افغانستان به کشورهای همسایه شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала