استولتنبرگ: ده ها هزار سرباز اوکراینی از سوی ناتو آموزش دیده اند

© REUTERS / Yves HermanГенсек НАТО Йенс Столтенберг
Генсек НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
عضو شوید
دبیرکل ناتو درباره آموزش نیروهای اوکراینی از سوی ناتو گفت، که ده ها هزار سرباز اوکراینی از سوی ناتو آموزش دیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، که ده‌ها هزار نیروی اوکراینی که مخالف نیروهای روسیه هستند از سوی این ائتلاف آموزش دیده‌اند.
استولتنبرگ به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ""به شما یادآوری می کنم، که متحدان ناتو - ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و برخی دیگر - برای سال ها به آموزش نیروهای اوکراینی پرداخته اند. بنابراین، ده ها هزار سرباز اوکراینی که از سوی متحدان ناتو آموزش دیده اند، اکنون در جبهه هستند. خطوطی که علیه نیروهای متجاوز روسیه می جنگند".
Официальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
وزارت دفاع روسیه: پالایشگاه نفت اوکراین در منطقه اودسا منهدم شد
وی افزود: "نیروهای مسلح اوکراین بسیار بزرگتر، مجهزتر، آموزش دیده تر و رهبری بهتر از همیشه هستند".
استولتنبرگ از پاسخ به این سوال که آیا متحدان ناتو قصد دارند تانک های ساخت شوروی را به اوکراین بفرستند، خودداری کرد.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала