Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

درآمد بارسا در سال از قرارداد اسپاتیفای چند است؟

© AP Photo / Michael Sohnبارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
عضو شوید
فعلا بارسلونا در هیجان قرارداد 12 ساله به سر می‌برد که سالانه درآمد فوق العاده‌ای برای این تیم در پی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک؛ به تازگی بارسلونا قراردادی 12 ساله را با اسپاتیفای به امضا رسانده که به سبب ان این باشگاه رقم قابل توجهی را در چند سال آینده درآمد نماید. که یکی از معیارهای قرارداد، نامگذاری نیوکمپ به نام اسپاتیفای می‌باشد.
قرارداد تازه امضا شده اسپاتیفای به عنوان حامی اصلی پیراهن تیم و دارنده حقوق نامگذاری استادیوم بارسلونا در تابستان 2022 درست زمانی اجرایی می‌شود که قرارداد فعلی با راکوتن به پایان می‌رسد. در حالی‌که همه در شوک جدایی مسی بودند و احتمال می‌رفت که رفتن لئو، این باشگاه ضربه مهلکی بخورد، اما برعکس لاپورتا بزرگ‌ترین قرارداد را برای باشگاه به ارمغان آورد.
اسپاتیفای چقدر به بارسلونا پرداخت می‌کند؟
در مجموع، اسپاتیفای تاکنون با پرداخت 435 میلیون یورو به بارسا توافق کرده اما مراحل 12 ساله قرارداد متفاوت می‌باشد. تنها بخشی که برای 12 سال کامل توافق شده، حقوق نامگذاری استادیوم است، با 5 میلیون یورو در هر یک از چهار سال اول و سپس 20 میلیون یورو در هر یک از هشت سال آینده.
با اسپانسرینگ پیراهن، تا کنون دو طرف تنها به قراردادی به ارزش 57.5 میلیون یورو و 2.5 میلیون یورو به صورت الحاقی برای هر یک از چهار فصل اول، به اضافه 5 میلیون یورو اسپانسر کیت تمرینی برای سه سال آینده متعهد شده‌اند.
این واقعیت که مراحل مختلفی برای این همکاری وجود دارد، بیان یک رقم ساده در هر فصل را پیچیده می‌‌کند، زیرا ما نمی‌دانیم که اسپانسر پیراهن از سال 2026 به بعد چقدر ارزش دارد.
فقط با نگاهی به چهار سال آینده – زمانی‌که حق نامگذاری استادیوم به طور قابل توجهی کمتر از آنچه پس از سال 2026 خواهد بود - بارسلونا در مجموع حداقل 265 میلیون یورو به علاوه برخی از افزونه‌های مرتبط با عملکرد درآمد خواهد داشت. این مبلغ 66.5 میلیون یورو در هر فصل است که بیشتر از 55 میلیون یورو در سال است که راکوتن قبلاً موافقت کرده بود بپردازد.
خوشحالی بارسلونا از حجم قرارداد اسپاتیفای
خوان لاپورتا رئیس بارسا این قرارداد را بزرگترین قرارداد اسپانسری در تاریخ بارسلونا خواند و حق با اوست. فراتر از پولی که به حساب بلوگرانا وارد می‌شود، در بارسلونا نسبت به احتمالاتی که همکاری با برند محبوبی مانند اسپاتیفای می‌تواند به همراه داشته باشد، خوش بینی نیز وجود دارد.

همانطور که معاون بازاریابی جولی گویو، اظهار داشت: "این بیش از یک معامله تجاری است، زیرا یک اتحاد استراتژیک است. این قرارداد منابع مالی را برای مقابله با پروژه‌های استراتژیک و برنامه‌های آینده ما فراهم می‌کند، در حالی‌که مزایای انحصاری برای اعضا نیز وجود خواهد داشت. از روز اول برای ما روشن بود که این توافق فراتر از یک قرارداد اسپانسری معمولی است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала