دلیل غیرمنتظره ای دچار شدن به سیروز جگر

© Depositphotos.com / Ryanking999Девушка держит картинку с больной печенью в руках
Девушка держит картинку с больной печенью в руках - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
عضو شوید
یک کارشناس گوارش روسی گفت، که سیروز جگر نیز می تواند به دلیل محدودیت های غذایی رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ناتالیا مارچنکو کارشناس گوارش، در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک هشدار داد، که سیروز جگر نه تنها در اثر نوشیدن پیاپی، بلکه در نتیجه تلاش برای کاهش سریع وزن نیز ایجاد می شود. بسیاری از مردم می دانند که سوء مصرف الکل می تواند منجر به یک بیماری مزمن کشنده - سیروز جگر شود.
ماست به جگر مفید است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2019
ماست به جگر مفید است
مارچنکو خاطرنشان کرد: با این حال، دلیل دیگری برای این بیماری وجود دارد.
او گفت، افرادی که برای کاهش وزن مصرف غذای خود را به شدت محدود می کنند، در معرض آسیب شدید جگر و سیروز هستند. "اگر کاهش شدید وزن در نتیجه رژیم غذایی یا حتی گرسنگی وجود داشته باشد، چربی تنها ناپدید نمی شود، بلکه از تمام سلول های بدن وارد جگر می شود و باید از آن عبور کند. با کاهش شدید وزن، چربی ها در جگر شروع به انباشته شدن می کند و زمانی برای بیرون شدن از آن ندارد. در چنین افرادی وزن از نظر بینایی کاهش می یابد، اما جگر در عین حال آسیب می بیند. چنین تغییراتی حتی می تواند منجر به سیروز جگر شود.
او ادامه داد: با وزن زیاد بدن، نمی توانید بدون معاینه پزشکی اولیه شروع به کاهش وزن کنید. شما باید زیر نظر پزشک از وزن اضافی خود جدا شوید.
مارچنگو گفت: "اگر تصمیم به کاهش وزن با وزن زیاد دارید، ابتدا باید تحت معاینه قرار بگیرید، زیرا می توانیم فرض کنیم که چنین بیمار پیش از این با جگر مشکل دارد. خود کاهش وزن باید تحت نظارت یک متخصص انجام شود".
دکتر میزان کاهش وزن را برای سلامتی بی خطر نامید.
به گفته او، اگر هر ماه بیش از چهار کیلوگرم وزن کم نکنید، جگر آسیبی نخواهد دید.
مارچنکو گفت: "زمانی که بیش از چهار کیلوگرم در ماه کم نشود، فیزیولوژیکی در نظر گرفته می شود. جگر می تواند کاهش این وزن را پردازش کند".
یادآوری می کنیم، که سیروز یا تشمع جگر (به انگلیسی: Cirrhosis) به التهاب شدید جگر گویند. سیروز از نظر پاتولوژی خصوصیّات معینی دارد که با طیفی از تظاهرات بالینی مشخّص همراه است. پارانشیم جگر یک ضایعهٔ مزمن غیرقابل برگشت را نشان می دهد. این ضایعات ناشی از نکروز سلولهای جگر، کلاپس شبکه حمایتی رتیکولی ومتعاقباً رسوب بافت همبند، تغییر شکل بستر عروقی و بازسازی ندولی پارانشیم باقی مانده کبد هستند. این روند پاتولوژیک یک مسیر نهایی شایع در انواع بسیاری از آسیبهای جگر مزمن می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала