آمریکا: آموزش دختران میان رهبران طالبان دو دستگی ایجاد کرده است

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید که مساله تعلیم دختران دختران در افغانستان میان اعضای رهبری طالبان دو دستگی ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رینا امیری نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور زنان افغانستان در مصاحبه با تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه با اشاره به اختلافات داخلی طالبان گفته است که این گروه باید تصمیم نهایی خود را در مورد تحصیل دانش آموزان دختر دوره ثانونی بگیرند.

خانم امیری گفت: "کسانی در درون جنبش طالبان درک می‌کنند که بازگشایی مکاتب تصمیم درستی است. زیرا، این تصمیم در راستای بقای سیاسی شان نیز است."

امیری گروهی از طالبان را متهم کرد که با نگاهی محدود به شریعت مانع از بازگشت تمام دختران به مکتب شده است که از نظر وی، یک تصمیم بی سابقه در میان کشورهای اسلامی است.

به گفته او، افغان‌ها نیز نارضایتی و خشم خود را از این تصمیم طالبان ابراز کرده اند. زیرا، اکثریت مردم این کشور طرفدار تحصیل دختران اند.

ایالات متحده کوشیده است که با مشروط کردن کمک‌های خارجی و به رسمیت شناسی، طالبان را برای رعایت حقوق اساسی زنان، از جمله حق کار و تحصیل، زیر فشار قرار دهد.

اما، امیری افزود که عدول طالبان از وعده‌های خود در مورد حق تحصیل زنان پرسش‌های زیادی را در مورد چگونگی تعامل با این گروه به وجود آورده است.

او در مورد کاهش تحریم‌ها و عادی شدن روابط طالبان با جهان گفت که وقتی گروه طالبان، شرایط مطرح شده را نقض می‌کند، کمتر شدن یا نرمتر شدن تحریم‌ها به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала