منبع: کاردار موقت سفارت افغانستان در مسکو تا چند روز دیگر به کار خود آغاز می‌کند

© Wikipedia / NVOسفارت افغانستان در مسکو
سفارت افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
سرپرست تازه گماشته شده سفارت افغانستان در مسکو تا چند روز آینده به کارش آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک در سفارت افغانستان در مسکو می‌گوید، جمال ناصرغروال که از سوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان به عنوان سرپرست سفارت افغانستان در فدراسیون روسیه، منصوب شده است در " آینده نزدیک" کار خود را در مسکو آغاز خواهد کرد.
این منبع که نخواست نامی از وی گرفته شود می‌گوید: "جمال ناصرغروال که به عنوان کاردار سفارت افغانستان در مسکو منصوب شده است، تا چند روز دیگر وظایف خود را آغاز می کند. انتظار می رود سیدطیب جواد، سفیر افغانستان در مسکو، پرونده های سفارت را به او منتقل کند."
وی تصریح کرد که ماموریت سیدطیب جواد، سفیر افغانستان در مسکو که از سوی رئیس جمهور پیشین اشرف غنی تعیین شده بود به پایان رسیده است، طالبان به او پیشنهاد داده اند که "برای کار در سمت دیگری به افغانستان بازگردد".
این منبع افزود، با این حال، هنوز مشخص نیست که او چه تصمیمی خواهد گرفت. به گفته وی، کاردار جدید افغانستان عضو جنبش طالبان نیست.
این در حالی است که پیش ازاین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو برای اولین دیپلمات افغانستان از دولت طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت‌های تروریستی) که ماه گذشته به روسیه آمد، اعتبارنامه صادر کرده است.
در همین حال وزارت امور خارجه طالبان گفته است که چین دیپلماتان آنان را برای سفارت افغانستان در پکن نیز پذیرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала