پیامد اشکال خفیف ویروس کرونا برای مغز

© Fotolia / Adimasمغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد
مغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
تیمی از محققان آمریکایی در یک مطالعه می گویند که حتا اشکال خفیف 19 - COVID نیز می تواند باعث التهاب مغزی شود.
به گزارش اسپوتنیک، محققان آمریکایی از دانشگاه تولین عواقب نوع خفیف ویروس کرونا برای مغز را مشخص کردند. به گفته دانشمندان، این بیماری می تواند ظاهرا تعداد زیادی از کانون های التهاب و خونریزی های کوچک را در مغز تحریک کند
این مطالعه بر روی میمون‌هایی انجام شد که در طول بررسی ها علائم خفیف COVID-19 را نشان دادند. بنابراین زیست‌شناسان انتظار مشاهده تأثیرات منفی قابل توجهی روی بدن این حیوانات را نداشتند. با این حال، همانطور که مشخص شد، هنگامی که SARS-CoV-2 وارد بدن می شود، ویروس باعث ایجاد تعداد زیادی کانون التهاب و خونریزی می شود، حتی در پستاندارانی که هیچ گونه علائم تنفسی حاد خارجی را تجربه نکرده اند. چنین نتایجی در بیش از نیمی از دو گروه میمون مورد آزمایش مشاهده شد.
در برخی موارد، این پاتولوژی در مناطقی خاصی از مغز باعث تشکیل هیپوکسی و در نتیجه منجر به مرگ سلول های عصبی شد. به گفته محققان، این پدیده تیرگی هوشیاری و سایر اختلالاتی را که در مرحله حاد بیماری در سر ایجاد می شود، توضیح می دهد.
محققان در انستیتوت ملی سلامت در آمریکا نیز سال گذشته به این نتیجه رسیدند که بیماری "کووید 19" منجر به خونریزی‌های کوچک در مغز بیماران می‌شود.
پیش از این، محققان دانشگاه آکسفورد تأثیر COVID-19 بر مغز را کشف کردند. مشخص شد که عفونت کروناویروس باعث کاهش حجم مغز می شود. پزشکان همچنین خاطرنشان کردند که این بیماری نه تنها به زوال موقت توانایی‌های شناختی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند آنها را برای همیشه کاهش دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала