پرتوماهی قادر به شمارش هستند

© Sputnik / Natalia Seliverstova  /  مراجعه به بانک تصاویر рыбы
рыбы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
دانشمندان آلمانی توانایی پرتوماهی‌ها و سیچلاید ها را در جمع و تفریق کشف کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان دانشگاه بن در آلمان توانایی پرتوماهی و ماهی خاردار رودخانه‌ای، پوتاموتريجون و لقمه‌ماهی و تخته‌سنگ‌ماهی گورخری را در جمع و تفریق کشف کردند.
مطالعات قبلی قبلاً نشان داده بود که این ماهی ها می توانند تفاوت بین تعداد بزرگ و کوچک را ببینند، اما دانشمندان به سایر توانایی های ریاضی حیوانات دریایی علاقه مند بودند.
از جمله پرتوماهی‌ها و سیچلاید ها از دیرباز برای تشخیص اعداد و جمع یا تفریق از یک تا پنج را آموزش دیده اند. به مدت پنج ثانیه به ماهی ها تصاویری با چندین فیگور نشان داده شد و پس از آن آنها می توانستند به داخل چاله شنا کنند، جایی که گروه های بعدی تصاویر منتظر آنها بودند.
Рыба вида Bigeye среди кораллов возле Университета Виргинских островов в Сент-Томасе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
ایجاد یک ماهی روباتیک از سلول‌های قلب انسان توسط دانشمندان
گفتنی است که توانایی محاسبات ریاضی با استفاده از رنگ تعیین شد، تصاویر با رنگ زرد با جمع مطابقت داشتند و تصاویر با رنگ آبی با تفریق مطابقت داشتند.
پس از تشکیل تداعی رنگ با عملیات حسابی، متخصصان اقدام به بررسی توانایی شمارش ماهی ها کردند.
در نتیجه معلوم شد که تخته‌سنگ‌ماهی گورخری با جمع در 82 درصد موارد (هنگام انتخاب تصویر آبی) و با تفریق - در 68 درصد (تصویر زرد) به درستی پاسخ داده اند.
به نوبه خود، ماهیان سیچلاید در 96 درصد موارد با جمع انتخاب صحیح را انجام دادند و با احتمال 90 درصد، این نوع ماهی در اعمال با تفریق پاسخ صحیح ارایه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала