بخش های اساسی مذاکرات بین روسیه و اوکراین مشخص شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Переговоры России и Украины в Гомельской области
Переговоры России и Украины в Гомельской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
دشوارترین حوزه مذاکرات روسیه و اوکراین موضوع سرحدات می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه و نزدیک به کرملین گزارش داد که مذاکرات روسیه و اوکراین برای کاهش تنش در دونباس به چهار حوزه تقسیم می شود.
گزارشات گویندگی از آن می کند که اولین جهت مربوط به وضعیت غیر بلوک اوکراین است - طرفین در حال بحث هستند که آیا این کشور باید به بی طرفی خود ادامه دهد یا اینکه می تواند به ناتو بپیوندد. منابع خاطرنشان می کنند که همچنین توافقی در مورد موضوع تضمین وضعیت غیر بلوکی وجود ندارد. طرف اوکراین ضمانت می خواهد که شبیه ماده پنجم پیمان ناتو باشد - و قول کمک نظامی مستقیم در صورت تهدید را داده است.
Жители Донецкой народной республики (ДНР) на железнодорожной станции в Дебальцево во время эвакуации на территорию России в Ростовскую область - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
تخلیه 28 هزار باشندگان دانباس و اوکراین به روسیه
حوزه دوم مذاکرات، موضوع غیرنظامی سازی است. به گفته طرفین این نشریه، اوکراین بر حفظ تعداد فعلی نیروها اصرار دارد، اما طرف روسی معتقد است که باید چندین برابر کوچکتر باشد و سلاح دور برد نداشته باشد. آندری کورتونوف، سر منشی شورای امور بین‌الملل روسیه گفت که مسکو معتقد است که تعداد قوای مسلح اوکراین نباید از 50 هزار نفر بیشتر شود. از سوی دیگر، کیف پیشنهاد می کند که از فنلند به عنوان الگو استفاده شود - برای تخمین تعداد اردوی این کشور و ترسیم همبستگی با در نظر گرفتن اندازه جمعیت آن. در فنلند در سال 2020، 21500 سرباز برای 5.5 میلیون نفر، در اوکراین بیش از 42 میلیون نفر وجود دارد.
به گفته منابع، موضوع دیگر مذاکرات ساختار سیاسی اوکراین است. به گفته کورتونوف، بر سر این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، زیرا روسیه بر حذف گروپ های سیاسی دست راستی پافشاری خواهد کرد. وی تصریح کرد: اما این گروه ها هستند که بیشترین مقاومت را به روسیه ارائه می کنند و در فضای عمومی اوکراین فعال هستند.
تورن جنرال ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
مستند سازی وزارت دفاع روسیه برای رد دروغ های اوکراین از رویدادهای شهر بوچا
دشوارترین موضوع مذاکرات، جهت چهارم - در سرحدات اوکراین است. هیچ علایم از سازش در این مورد وجود ندارد. مسکو اصرار دارد که کریمه روسی است و این وضعیت و همچنین به رسمیت شناختن استقلال دونباس مورد بحث نیست. طرف اوکراینی از روسیه می خواهد که نیروهای خود را به مواضع 23 فبروری بازگرداند.
مذاکرات بعدی روسیه و اوکراین در 29 مارچ در کاخ دولما باغچه استانبول برگزار شد. این دیدار با گفتگوی رو در رو بین رئیس هیئت روسی، ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور و دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون خدمتگزار مردم در رادای ورخوونا آغاز شد. در نتیجه طرفین از پیشرفت در برخی مسائل خبر دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала