پیش بینی سود بی سابقه برای روسیه در شرایط تحریم ها

© Sputnik / Alexander Vilfدبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند
دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی پیش بینی کرده که درآمد نفت و گاز روسیه می تواند در سال 2022 به 321 میلیارد دالر برسد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد، اگر خریداران اصلی منابع انرژی روسیه واردات خود را تحریم نکنند، مسکو می تواند تقریباً 321 میلیارد دالر درآمد از آنها داشته باشد.
نشریه شاخص های پیش بینی شده برای تجارت و تراز پرداخت ها را درخشان می خواند.
در ادامه این گزارش گفته می‌شود: "علیرغم فشار خفه‌کننده‌ای که از خارج بر منابع مالی روسیه وارد می‌شود، بلومبرگ مطمئن است که مسکو امسال تقریباً 321 میلیارد دالر از صادرات انرژی به دست می‌آورد که حدود یک سوم بیشتر از سال 2021 است. روسیه همچنین می‌تواند انتظار مازاد حساب جاری بی‌سابقه را داشته باشد که به گفته موسسه مالی بین‌المللی (IIF)، می‌تواند به 240 میلیارد دالر برسد.
همانطور که از گزارش گروه IIF برمی‌آید، تحریم‌ها نتوانست جلوی ورود "ارز های سخت" به روسیه را بگیرد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
پوتین فرمان تجارت گاز با "کشورهای غیردوست" را امضا کرد
کارشناسان تاکید دارند که درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی به مسکو اجازه می دهد تا عواقب تحریم های اعمال شده توسط غرب را کاهش دهد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала