آزمایش مخفیانه موشک مافوق صوت در آمریکا

© Photo / Lockheed MartinИллюстрация прототипа гиперзвуковой крылатой ракеты концепции Hypersonic Air-breathing Weapon Concept США
Иллюстрация прототипа гиперзвуковой крылатой ракеты концепции Hypersonic Air-breathing Weapon Concept США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
عضو شوید
سی‌ان‌ان اعلام کرد که آمریکا ماه گذشته یک موشک مافوق صوت را بدون اعلام در رسانه ها آزمایش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN به نقل از یک منبع نظامی گزارش می‌دهد که ایالات متحده در اواسط ماه مارچ به طور مخفیانه آزمایش موفقیت‌آمیزی یک موشک مافوق صوت را انجام داد، اما برای "جلوگیری از افزایش تنش با روسیه"، آن را گزارش نکرد.
در زمان آماده سازی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای سفر به اروپا انجام شد و در جریان آن، وی از لهستان نیز بازدید کرد و از اردوگاه پناهندگان اوکراینی بازدید کرد.
ین مقام که نامش فاش نشد، اظهار داشت که موقع آزمایش این موشک، خاطرنشان می شود که آزمایش این موشک در آستانه سفر جو بایدن، به اروپا انجام شد که وی در طی آن از لهستان و نیز از اردوگاه پناهندگان اوکراینی دیدن کرد. به همین دلیل واشنگتن این آزمایش را آن موقع رسانه‌ای نکرد تا از تشدید تنش با روسیه جلوگیری کند.
به گفته این شبکه، ایالات متحده نسخه مفهومی سلاح های تنفسی هوای Hypersonic (HAWC) - شرکت لاکهید مارتین را راه اندازی کرد. طبق گفته این مقام پنتاگون، موشک آزمایش شده از یک بمب افکن بی-52 در سواحل غربی آمریکا پرتاب شد.
این منبع گفت: این موشک بیش از 480 کیلومتر در ارتفاع بیش از 19 کیلومتر پرواز کرد. موشک مافوق صوت کانسپت HAWCکلاهک حمل نمی کند، در عوض از انرژی جنبشی خود برای نابودی هدف استفاده می کند.
چند روز پیش، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای " Minuteman-III " را به دلیل تمایل به جلوگیری از "تعبیر نادرست و ارتباط" در پس زمینه اوضاع در اطراف اوکراین لغو کرد. پنتاگون آزمایش این موشک را در اوایل ماه مارچ به تاخیر انداخته بود.
این دومین آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت HAWC از سوی آمریکا و اولین آزمایش نسخه ساخت لاکهید مارتین این موشک محسوب می‌شود. نیروی هوایی آمریکا سپتامبر گذشته نسخه ساخت شرکت ریتیون از این موشک را که از یک موتور اسکرمجت ساخت شرکت نورتروپ گرومن بهره می‌برد آزمایش کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала