اتحادیه اروپا 19 کارمند نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا را عناصر نامطلوب اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
عضو شوید
سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، که شماری از کارمندان نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا را عناصر نامطلوب هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس سیاست خارجی اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد، که اتحادیه اروپا 19 کارمند نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا را عناصر نامطلوب اعلام کرده است.
در این مدرک آمده است: "بر پایه تصمیم جوزپ بورل، نماینده عالی دولت، 19 کارمند نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا در بروکسل به دلیل مشارکت در فعالیت‌هایی که بر خلاف وضعیت دیپلماتیک آنها بود، عناصر نامطلوب اعلام شدند".
پیش از این جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا گفته بود، امروز تصمیم گرفتم شماری از کارمندان نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا را به دلیل فعالیت هایی که با وضعیت دیپلماتیک آنها در تضاد است، عناصر نامطلوب اعلام کنم.
وی افزود: ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا برای آشنایی با این تصمیم به سرویس خارجه اروپا دعوت شده است.
شماری از کشورها پیش از این بیرون کردن کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک روسیه را اعلام کرده بودند. مقامات آلمانی 40 دیپلمات روسی را عناصر نامطلوب اعلام کردند. و هلند نیز اعلام کرد که باید 17 کارمند سفارت روسیه، آمستردام را ترک کنند و بلجیم 21 دیپلمات را بیرون می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره نگرش کرملین به بیرون کردن گسترده دیپلمات های روسی از کشورهای غربی صحبت کرد و این گونه تصمیمات را کوته فکرانه خواند و توضیح داد که این تصمیمات امکان ارتباطات دیپلماتیک و کار در شرایط بحرانی را محدود می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала