چین هدف واقعی حملات آمریکا به روسیه را فاش کرد

© REUTERS / Hyungwon Kangترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید
ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
عضو شوید
آمریکا جهت کنترل اروپا و جلوگیری از نزدیکی غرب با روسیه، دشمنی با مسکو را دامن می زند.
به گزارش اسپوتنیک، چه جیانشین؛ مفسر روزنامه چینی Huanqui در مقاله‌ای برای این نشریه می‌نویسد: ایالات متحده برای کنترل اروپا و جلوگیری از نزدیکی غرب با روسیه، به گونه عمدی دشمنی با مسکو را دامن می زند.
این روزنامه نگار خاطر نشان می‌سازد که بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، واشنگتن تلاش کرد تا اقتصاد روسیه را به طور کامل نابود کند. به گفته وی، آمریکا رویای ادغام با جهان غرب را به روسیه تحمیل کرد، اما روسیه هرگز بخشی از غرب نشد.
نویسنده مقاله تأکید کرد، واشنگتن سپس، در تلاش برای راندن مسکو به گوشه ای، گسترش ناتو به شرق را آغاز کرد.
وی می نویسد: "اما هدف آنها [ایالات متحده] نه تنها درهم شکستن اقتصاد روسیه، بلکه به دست آوردن کنترل بر اروپا است."
جیانشین می‌گوید، در صورت بهبود روابط روسیه و اروپا، کل وجود اتحاد آتلانتیک شمالی "ناتو" و مفهوم حضور نظامی آمریکا در قاره اروپا از بین خواهد رفت.
وی همچنین روابط نزدیک اقتصادی روسیه و اروپا را یادآور شد: مسکو دارای منابع انرژی است، اروپا دارای فناوری است. بنابراین، به گفته این روزنامه نگار، راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 برای آمریکا فاجعه خواهد بود ، بنابراین آنها به شدت مخالف این پروژه هستند.
ایالات متحده همچنین واحد پول اروپایی تهدیدی برای دالر می بیند: یورو 19 درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می دهد و به عنوان وسیله پرداخت تقریباً به دالر رسیده است.
نویسنده این مقاله می‌گوید: "اگر یورو در آینده از دالر پیشی بگیرد و سایر ارزها سهم آن را بیشتر به خود اختصاص دهند، این وضعیت فعلی را که در آن ایالات متحده بدون کمترین تلاش از دالر برای سودجویی استفاده می‌کند، اساساً متزلزل خواهد کرد".
به نظر او، چنین تحولی به رهبری جهانی آمریکا ضربه خواهد زد.
جیان‌شین ، دال، فناوری و عملیات نظامی را "سلاح اصلی" ایالات متحده خواند. وی در عین حال به این نکته اشاره کرد که روند کنار گذاشتن ارز آمریکا از قبل آغاز شده است.
علاوه بر این، واشنگتن به دامن زدن به درگیری های نظامی در سراسر جهان ادامه می دهد. در عین حال، ایالات متحده به طور فزاینده ای متحدان خود را رها می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала