توافق آمریکا به فروش جنگنده‌های F-16 به بلغارستان

© Photo / U.S. Pacific CommandБомбардировщики B-1B ВВС США в сопровождении истребителей F-16 совершают демонстративный полет над территорией Южной Кореи
Бомбардировщики B-1B ВВС США в сопровождении истребителей F-16 совершают демонстративный полет над территорией Южной Кореи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
عضو شوید
دولت واشنگتن فروش احتمالی هشت فروند جنگنده F-16 به بلغارستان و تجهیزات مربوطه را در قراردادی به ارزش 1.673 میلیارد دالر تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با فروش هفت فروند جنگنده F-16 به ارزش 1.67 میلیارد دالر به بلغارستان موافقت کرد.
آژانس همکاری دفاعی آمریکا اعلام کرده که این قرارداد شامل چهار جنگنده F-16 C-Block، چهار جنگنده F-16 D-Block با 11 موتور F100-GE است. -129D و برخی مربوط به تجهیزات آموزشی موشکی، موشک های هوا به هوا و سایر تجهیزات.
کنگره روز دوشنبه از فروش مطلع شد و بررسی قانونی را آغاز کرد.
آژانس همچنین گفت که فروش پیشنهادی توانایی بلغارستان برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده را با توانمندسازی نیروی هوایی این کشور برای استقرار جت های جنگنده مدرن در منطقه دریای سیاه بهبود می بخشد.
این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: بلغارستان تعهد خود را به نوسازی نیروهای مسلح خود نشان داده و مشکلی برای جذب این جنگنده ها و ارائه خدمات به نیروهای مسلح خود ندارد.
شرکت آمریکایی لاکهید مارتین سازنده این جنگنده ها باید مجری اصلی این معامله باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала