وزارت خارجه روسیه دیپلمات طالبان را به‌عنوان کاردار موقت افغانستان به‌رسمیت شناخت

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه دیپلمات اعزامی از سوی طالبان به مسکو را به عنوان کاردار موقت افغانستان به رسمیت شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این وزارتخانه امروز یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان ارسال کرده مبنی بر اینکه مسکو کاردار معرفی شده از سوی طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت‌های تروریستی) را به رسمیت می شناسد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: در ماه فبروری نخستین دیپلمات افغان منتخب از سوی طالبان، وارد مسکو شد. در ماه مارچ وی تایید صلاحیت شد و اواخر ماه مارچ وزارت خارجه افغانستان از اتمام ماموریت سید طیب جواد و تعیین جمال غروال به عنوان کاردار موقت افغانستان در مسکو خبر داد.
زاخارووا افزود: امروز، ششم اپریل، وزارت امور خارجه روسیه یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان فرستاد مبنی بر پذیرش رسمی وضعیت این دیپلمات افغانستانی به‌عنوان کاردار افغانستان در مسکو. این اقدام را گامی در جهت احیای روابط کامل دیپلماتیک می‌دانیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که "هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان صحبت کنیم.
پیشتر یک منبع دیپلماتیک در سفارت افغانستان در مسکو گفته بود که جمال ناصرغروال که از سوی وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان به‌عنوان سرپرست سفارت افغانستان در فدراسیون روسیه، منصوب شده است در "آینده نزدیک" کار خود را در مسکو آغاز خواهد کرد.
در پایان ماه مارچ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو برای اولین دیپلمات افغانستان از دولت طالبان که ماه گذشته به روسیه آمده بود، اعتبارنامه صادر کرده است.
اوایل ماه اگست سال 2021 میلادی طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست سال گذشته نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست 2021 طالبان اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала