کلاهبردارانی که از اپل 1.5 میلیون دالر سرقت کردند

© AP Photo / Kathy Willensکلاهبردارانی که از اپل 1.5 میلیون دالر سرقت کردند
کلاهبردارانی که از اپل 1.5 میلیون دالر سرقت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
عضو شوید
کلاهبردارانی که در طول چند سال مجموعا 1.5 میلیون دالر از شرکت اپل سرقت کرده بودند، مجموعاً به مدت 13 سال زندان محکوم شدند
به گزارش اسپوتنیک، جیسون توت-پوسانت توسط دادگاه منطقه ای تگزاس در ایالات متحده به دلیل کلاهبرداری با استفاده از کارت های هدیه اپل به زندان و جریمه نقدی محکوم شد.
این مطلب توسط Appleinsider گزارش شده است.
قاضی دیوید گادبی ، جیسون توت-پ وسانت را به دلیل دزدی و استفاده غیرقانونی از تجهیزات اپل که برای ساخت کارت های هدیه استفاده می شد به 60 ماه زندان محکوم کرد. همچنین این مرد باید 1.26 میلیون دالر غرامت به شرکت اپل بپردازد.
دزدی‌ها از زمانی شروع شد که این مرد یک دستگاه Isaac را از کارگر یکی از فروشگاه های اپل دزدید. سپس در حالی که هنوز به شبکه وای فای فروشگاه متصل بود بیرون از فروشگاه منتظر ماند و از حساب کارمند برای دریافت هزاران دالر کارت هدیه دیجیتال استفاده کرد.
فیلم‌های دوربین‌های مداربسته بعدا نشان دادند که جیسون به کمک یک تن از همدستانش دستگاه‌هایIsaac را که در چندین فروشگاه اپل موجود بودند، به سرقت برده بودند. آنها قبل از اینکه در نهایت توسط FBI دستگیر شوند، با استفاده از GPS تلفن همراه خود ردیابی شدند. این سارقان در نهایت به جرم کلاهبرداری گناهکار شدند.
در بیانیه مطبوعاتی دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمالی تگزاس آمده است که هر دو کلاهبردار مجموعاً به 13 سال زندان فدرال و به پرداخت 1.26 میلیون دالر غرامت به اپل محکوم شده‌اند.
چاد میخام، دادستان ایالات متحده گفت: "اگر این متهمان فکر می‌کردند که کلاهبرداری میلیون دالری آنها صرفاً به دلیل هدف قرار دادن یک شرکت تریلیون دالری مورد توجه قرار نمی‌گیرد، سخت در اشتباه بودند. وزارت دادگستری کلاهبرداری علیه هیچ شرکتی را تحمل نخواهد کرد. ما از شرکای خود در FBI برای کارشان در این پرونده سپاسگزاریم."
اپل در حال حاضر به این محکومیت‌ها واکنشی نشان نداده است، اما با توجه به اینکه مراحل ردیابی و دستگیری آنها به صورت دیجیتالی انجام شد، مدت زیادی تا دستگیری مجرمان طول نکشید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала