تفاوت دوستی زنان با دوستی مردان

© Depositphotos.com / Monkeybusinessفواید پیاده روی کوتاه مدت برای سالمندان
فواید پیاده روی کوتاه مدت برای سالمندان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
عضو شوید
یک استاد روانشناسی در مورد انتظارات مردان و زنان از دوستی صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه Psychology Today فرانک مک اندرو، استاد روانشناسی در مورد تفاوت ها بین دوستی مردان با دوستی زنان صحبت کرد که به گفته وی، برای خوشبختی و رفاه به اندازه خانواده و شغل مهم است.
این روانشناس خاطرنشان می کند: انتظارات زن و مرد از دوستی متفاوت است و بر اساس همین انتظارات، روابط دوستی خود را مدیریت می کنند.
مردم بیشتر با افرادی که به آنها اعتماد دارند دوست می شوند، با آنها خوش می گذرانند، در نزدیکی زندگی می کنند یا شبیه به هم به نظر می رسند. مک اندرو می افزاید که دوستی به ویژه برای کسانی که از خانواده جدا شده اند ارزش دارد.
به گفته رواشناس، آنچه که به تفاوت دوستی مردان ارتباط دارد، آنها اغلب به خود می بالند که دوستان زیادی دارند، اما فقط تعداد کمی را دوستان نزدیک می‌دانند.
زنان در مفهوم "دوست" به معنای خاص تری تمرکز می کنند. بر اساس این مطالعه، مردان دوست دارند که دوستانشان ثروتمند و موقعیت اجتماعی بالایی داشته باشند که می تواند به یافتن شریک زندگی برای آنها کمک کند.
روانشناس خاطرنشان می کند که برای زنان در دوستی، مهمترین چیز حمایت عاطفی است. زنان به ویژه در حل مشکلات با شریک زندگی خود، و احساس همدردی بیشتر نیازمند حمایت از سوی دوستان خود هستند.
به گفته این روانشناس، ریشه این ترجیحات در دوستی، در گذشته های دور نهفته است.
او توضیح می دهد که در زمان های قدیم مردان به صورت گروهی به سفر می‌رفتند، شکار می‌کردند و یورش می‌بردند، در حالی که زنان تمایل داشتند در خانه بمانند، غذا بپزند و از کودکان مراقبت کنند.
بنابراین، به گفته وی، مردان قدردانی از افراد قبیله ای قوی، شجاع و ترسناک را آغاز کردند. زنان باستانی با ورود به قبیله مردی که او را به همسری می‌گرفت، از بستگان خود جدا می‌شدند و مجبور بودند با سایر دوستان مشابه که از قبیله بومی خود جدا شده بودند ارتباط برقرار کنند.
پروفسور خاطرنشان می کند که درون بینی و توجه به جزئیات به زنان به یافتن فردی کمک کرد که در زندگی روزمره و تربیت فرزندان به آنها کمک کند.
خاطرات گذشته مشترک در دوستی زنانه را می توان در توجه دقیق زنان به تاریخ های مهم، شگفتی های ناگهانی و نشانه های توجه مشاهده کرد. مردان معمولاً به چنین چیزهای کوچک توجهی نمی کنند.
تفاوت عمومی در روابط مردان این است که دوستی آنها بر پایه “ابزاری” است و کمتر احساسی می باشد، در حالی که احتمال به اشتراک گذاری احساسات و افکار در زنان بیشتر است.
مردان معمولاً بر بنای فعالیت مشترک مانند شغل، ورزش و بازی و ... روابط دوستی خود را ادامه می دهند که بیشتر “معامله ای” است. در واقع، مردان فعالیت هایشان را به اشتراک می گذارند و زنان احساساتشان را.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала