Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لوا تنها مانع بنزما؛ توپ طلا به کی می‌رسد؟

© AFP 2023 / PIERRE-PHILIPPE MARCOUبنزما
بنزما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
عضو شوید
برخلاف سال‌های قبل مسی و رونالدو شانسی برای بردن توپ طلا ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، عملکرد درخشان کریم بنزما در چمپیونزلیگ و تغییر قوانین توپ طلا باعث شده تا مهاجم فرانسوی از هر زمان دیگری به این جایزه نزدیک باشد.
بنزما پس از دو هت تریک متوالی مقابل پی اس جی و چمپیونزلیگ توانسته عملکرد بی نظیری را داشته باشد.
بنزما سال گذشته در رده بندی توپ طلا پس از مسی، لواندوفسکی و جورجینیو چهارم شد اما امسال بخت اصلی این جایزه است.
فرانس فوتبال پس از رسیدن جایزه سال گذشته به مسی تصمیم گرفت که قوانین را عوض کند که تغییر قوانین به سود بنزما است.
توپ طلای امسال بر اساس فصل تعیین می شود و نه سال میلادی. نکته ای که باعث می شود تا بنزما فقط لواندوفسکی و تا حدودی صلاح و امباپه را به عنوان رقبایش ببیند چرا که بازیکنانی نظیر مسی، نیمار و رونالدو فصل بدی داشته اند.
نکته دیگر این است که امسال فقط خبرنگاران 100 کشوری رای می دهند که در رنکینگ فیفا بالاتر هستند.
از طرفی لیست 30 نفره اولیه با نظر ستارگان سابق فوتبال جهان نظیر دروگبا تعیین می شود در حالی که قبلا این لیست بر اساس نظر خبرنگاران خود فرانس فوتبال تعیین می شد.
این تغییرات باعث می شود که بنزما حالا بخت اصلی کسب این جایزه باشد. به طور مثال خبرنگاران کشورهای کوچک که معمولا بدون توجه به شایستگی ها و صرفا بر اساس سلایق شخصی به بازیکنانی نظیر مسی و رونالدو را می دادند، دیگر حق رای دادن ندارند.
از سویی فرانس فوتبال از رای دهندگان خواسته است تا به بازیکنان بر اساس عملکرد فردی رای بدهند و نه عملکرد تیمی. بدین ترتیب کریم که فصل شگفت انگیزی از نظر فردی داشته، صرف‌نظر از این که چمپیونزلیگ را ببرد یا نه، می تواند بخت اصلی این جایزه باشد.
برای توپ طلای 2022 جام جهانی نقشی نخواهد داشت و عملکرد جام جهانی روی توپ طلای 2023 نقش دارد و بدین ترتیب می توان گفت که توپ طلای 2022 بر اساس چمپیونزلیگ و لیگ های داخلی تعیین می شود.
بنزما نیز در لالیگا خوش درخشیده و در مسیر بردن پی چی چی است و در چمپیونزلیگ هم فوق العاده بوده است. سیل تمجیدها از بنزما به حدی است که او را بیش از هر زمان دیگری می توان به توپ طلا نزدیک دانست.
بنزما در این فصل در چمپیونزلیگ 11 گل زده است که بهترین رکورد شخصی خودش است (رکوردش هفت گل در فصل 12-2011 بود) در تاریخ فوتبال فرانسه هرگز مهاجمی نتو انسته بود این قدر گل در یک فصل جام باشگاه های اروپا بزند.
رکورد قبلی متعلق به ژوست فونتین در فصل 59-1958 با ده گل بود. البته رکورد تاریخ لیگ قهرمانان اروپا متعلق به کریستیانو رونالدو با 17 گل در فصل 14-2013 است که کریم شش گل تا آن رکورد فاصله دارد.
در حال حاضر لواندوفسکی که در این فصل 45 گل زده که 12 تایش در چمپیونزلیگ بوده، تنها مهاجمی است که از نظر آماری توانسته با کریم رقابت کند.
مهاجم لهستانی در این فصل در 39 بازی خود 45 گل زده یعنی فقط هشت تا بیشتر از بنزما.
روبرت 1.15 گل در هر بازی داشته و بنزما در 36 بازی 37 گل زده و 1.03 گل در هر بازی داشته است.
در حقیقت در حالی که مسی و رونالدو فصل خوبی از نظر گلزنی نداشته اند، کریم به گلزنی و درخشش ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала