مذاکرات مشکل لارورف با کیف

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
سرگی لاوروف در مورد مذاکرات غیر عادی و مشکل با کیف سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه 8 اپریل اعلام کرد که مذاکرات بین روسیه و اوکراین آسان نیست، اما مسکو تضمین خواهد کرد که اهداف این تماس ها محقق شود.
لاوروف پس از گفتگو با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان، به خبرنگاران گفت: "مذاکرات آسان پیش نمی روند، اما ما تضمین خواهیم کرد که تمام وظایف که این مذاکرات با آن مواجه است، انجام شود".
Глава МИД Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
آمادگی نشست وزیر خارجه اوکراین با لاوروف
وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه موافق ادامه نقش بلاروس در سازماندهی مذاکرات با اوکراین است. به گفته وی، بلاروس بستر بسیار خوبی برای ادامه چنین مذاکراتی است، هرچند که دیدار در سایر کشورها نیز منتفی نیست.
مسکو همچنین به کیف پیشنهاد کرد که بلاروس در زمره کشورهای ضامن امنیت اوکراین باشد. لاوروف یادآور شد که در این مقام، اوکراین مایل است اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل و همچنین کشورهای همسایه را ببیند. در این زمینه، جناح روسی معتقد است که جمهوری بلاروس باید در زمره کشورهای ضامن قرار گیرد.
یک روز قبل، وزیر خارجه روسیه در مورد پیش نویس توافقنامه های جدید بین کیف و مسکو اظهار نظر کرد. همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، سند ارائه شده توسط طرف اوکراینی از تعدادی از پیشنهادات مهمی که طرفین در مذاکرات استانبول مطرح کردند، انحراف دارد.
به گفته لاوروف، اوکراین علاقه خاصی به ادامه روند مذاکرات ندارد، و به حمله سازماندهی شده نیروهای مسلح اوکراین در شهر بوچا را اعتراف نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала