پوشش آزمایشگاه های مواد مخدر در روسیه توسط سرویس اطلاعاتی اوکراین

© AP Photo / Martin Mejiaمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
سرویس امنیتی اوکراین دنبال کننده برخی از آزمایشگاه های مواد مخدر بود و برای نیازهای خود پول به دست می‌آرود و کارمندان آن پس از آزمایش کامل پلی‌گراف یا دروغ سنج استخدام می‌شدند.
سرویس امنیتی اوکراین دنبال کننده برخی از آزمایشگاه های مواد مخدر بود و برای نیازهای خود پول به دست می‌آرود و کارمندان آن پس از آزمایش کامل پلی‌گراف یا دروغ سنج استخدام می‌شدند.
یک شرکت کننده بازداشت شده این آزمایشگاه می گوید که چگونه سرویس امنیتی اوکراین فروشندگان مواد مخدر را در روسیه در جریان می گذاشت و چقدر از آن درآمد کسب می کردند و چرا از این تجارت بیرون شدن غیرممکن بود.
او گفت پیشنهاد سهیم شدن برای تولید مواد مخدر در روسیه را کارمند سرویس اطلاعات اوکراین داده بود: "سازمان دهنده یکی از آزمایشگاه های منحل شده حومه مسکو، شهروند اوکراینی به نام الکساندر که از سال 2020 در نظارت خانه پیش از محاکمه به سر می‌برد".
السکاندر پی یک شرکت کننده بازداشت شده این آزمایشگاه می گوید: وضعیت در اوکراین دشوار بود، آشنای من به نام رومن با من تماس گرفت و پیشنهاد کار با درآمد خود را داد و برای این کار باید به روسیه رفت و به تولید مواد مخدر پرداخت، رومن از آکادمی سرویس امنیتی اوکراین فارغ التحصیل شده بود، او یکی از کارمندان عادی سرویس های ویژه اوکراین بود.
قبل از رفتن به روسیه، الکساندر برای "مصاحبه" به کی‌یف فرستاده شد تا آزمایشگر پلی گراف یا دورغ سنج تعیین می کرد که او برای این کار مناسب است یا خیر.
سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
بازداشت شش تن به اتهام خرید و فروش مواد مخدر در هرات
او اظهار داشت: "من را در یک خوابگاه/مسافرخانه، نزدیک ایستگاه قطار جابجا کرده اند، برای مصاحبه زمانی را در آنجا گذارندم و تمام این مدت افرادی که دائماً در آنجا توقف می کردند تا مانند من مجبور به گذراندن مصاحبه می شدند و سپس برای کار با مواد مخدر در روسیه می رفتند، از زمان اقامت من چندین نفر رفتند، در پلی گراف یا دستگاه دورغ سنج، سوالات پرسیده شد که آیا من قصد دزدی پول را دارم یا ارتباطی با سازمان های اجرایی قانون دارم".
پس از آن یک تلفن مخصوص برای برقراری تماس با رهبری کنند گان به او داده و به مسکو فرستاده شد، و در آنجا با چندین بومی دیگر اوکراین در ارتباط شد و پس از آن اولین دستورالعمل ها را آنها دریافت کردند. به گفته الکساندر، رهبری کنند گان به آنها دستور دادند تا خانه‌ی را در حومه مسکو به اجاره بگیرند، ماشین و تجهیزات شیمیایی بخرند، و پول این کار را از کارت های بانکی ساختگی دریافت می کردند.
افزود: "پاول (عضو گروه) اسناد جعلی روسی را از طریق پست ارسال کرد و او همچنان قبلاً بسته ای را دریافت کرد که شامل چندین کارت بانکی بود، و ما از این کارت ها پول دریافت می کردیم. سپس دستورالعمل هایی را درمورد چگونگی و نوع مواد مخدر دریافت کردیم. به گونه مثال نمک، مواد مخدر مصنوعی، ما می توانستیم روزانه 5 کیلوگرم مواد مخدر تولید کنیم. درآمد روزانه ما حدود 10 میلیون روبل بود. وظیفه گروه ما فقط تولید بود و رهبری کنندگان ما از اوکراین قبلاً در توزیع بیشتر آنها مشارکت داشتند. همین حالا کسانیکه در تولید مواد مخدر در مسکو مصروف اند و دست اندرکاران نیز اکثرا اوکراینی بوده اند".
خروج داوطلبانه از این تجارت تقریباً غیرممکن است. به گفته السکاندر، رهبری کنندگان به طور مرتب فیلم هایی از انتقام گیری علیه افراد ناخواسته ارسال می کردند و آنها را تهدید می کردند.
السکاندر تاکید داشت: "من یک بار با یکی از رهبری کنندگان دعوا کردم و تهدید کردم که همه چیز را رها می کنم و به اوکراین بر می گردم. در پاسخ به این، شخص به من گفت که اگر رفتار بدی داشته باشم، افسران سرویس امنیتی اوکراین نزد من خواهند آمد. خوب، دوباره روی این موضوع برنگشتیم. پس از آن من فلم هایی با انتقام جویی از افراد که سرباز می زنند، را دریافت می کردم".
اطلاعات او توسط یکی دیگر از اعضای باند فروشندگان مواد مخدر اوکراین به نام الکساندر زی - که وظایفش شامل تحویل مواد برای تولید مواد مخدر بود، تائید شده است. به گفته وی، قبل از اعزام به روسیه، اعضای باند برای هر کس یک افسانه می اندیشیدند.
او افزود: "شما قطعا باید افسانه خود را بدانید، برای چه هدفی به روسیه آمدید، خدای ناکرده، اگر به خاطر شما، تولید تعطیل شود، شایعاتی در مورد انتقام از مجرمان وجود داشت. من خودم همیشه را سازنده یا معمار معرفی می کردم و همیشه مصالح ساختمانی در ماشینم داشتم و به همین دلیل ماده ترکیبی حمل می کردم برای من ماهانه تا 5 هزار دالر قول داده شده بود. السکاندر زی تاکید دارد که شخصی که نفر کلان گروه بود من با او ارتباط خوبی برقرار کردم، او چنین چیزی هایی را می گفت که این کار را کارمندان سرویس امنیتی اوکراین به او پیشنهاد کردند".
زمانیکه از پرسیده شد که چرا سرویس امنیتی اوکراین آزمایشگاه مواد مخدر را در روسیه راه اندازی می کند، او گفت که پول حاصل از فروش مواد مخدر می‌تواند صرف نیازهای نظامی اوکراین شود.
این مرد افزود: "پول هنگفتی از تولید مواد مخدر در روسیه به دست می‌آید که می‌تواند به هر جایی از آنها استفاده شود، به گونه مثال پرداخت به مزدوران، شاید این واقعیت که ما در روسیه بازداشت شدیم بدترین راه برای خروج از این ماجرا نباشد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала