بلاروس در هر نوع شرایط با روسیه است

© Sputnik / Viktor Tolochkoلوکاشنکو و پوتین
لوکاشنکو و پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
لوکاشنکا به روسیه قول حمایت بلاروس را در صورت بروز هرنوع مشکلات داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اظهار داشته است که بلاروس در هر سختی و مشکلات در کنار روسیه خواهد بود.
وی طی دیدار با سجاد حیدر خان سفیر پاکستان در جمهوری گفت: "شما باید موضع اصولی ما را بدانید: روسیه متحد ما است، یک متحد قابل اعتماد. ما همیشه با روسیه همراه بوده ایم و در هر شرایطی، در هر سختی و مشکلی خواهیم بود. وی ما طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز این درگیری در اوکراین هستیم".
Владимир Путин и президент Белоруссии Александр Лукашенко во время встречи на полях саммита ШОС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
قبل از عملیات روسیه، اوکراین قصد حمله به بلاروس را داشت
ولادیمیر پوتین در 2 اپریل خاطرنشان کرد، توافقاتی که فدراسیون روسیه و بلاروس تاکنون به دست آورده اند می تواند شرایطی را برای تقویت مواضع دو کشور در صحنه جهانی ایجاد کند. رئیس جمهور تاکید کرد: انسجام قوی منافع اساسی دو ملت برادر را تامین می کند و زمینه را برای شکل گیری فضای مشترک در زمینه های مختلف فعالیت ایجاد می کند.
در 31 مارچ، معاون وزیر امور خارجه روسیه آندری رودنکو خاطرنشان کرد که تنها راه های مشترک روس ها و بلاروس ها می توانند در برابر بحران اقتصادی مقاومت کنند. برای این کار باید ابزارهای موثری برای پاسخگویی به فشار با محدودیت ایجاد کرد.
همکاری بین بلاروس و روسیه در پس زمینه تحریم های اعمال شده علیه کشورها توسط غرب تقویت شده است. این واکنش شرکای غربی با انجام عملیات ویژه حفاظت از دونباس از سوی روسیه همراه شد که آغاز آن در 24 فبروری اعلام شد.
مسکو توضیح داد که وظایف عملیات ویژه شامل غیرنظامی کردن و غیر نظامی کردن اوکراین است که اجرای آن برای تضمین امنیت روسیه ضروری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала