ساخت یک سیستم هوشمند برای بهبود کیفیت خواب

© Depositphotos.com / JarenwicklundСпящий на груди отца мальчик
Спящий на груди отца мальчик - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه فدرال زوریخ ابزار جدیدی را برای بهبود کیفیت خواب با استفاده از صدا ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان سوییسی در یک پروژه به نام "SleepLoop project" از توسعه سیستم موبایلی خبر داده‌اند که می‌تواند کیفیت خواب انسان را با استفاده از صداهای هماهنگ با ریتم مغز بهبود بخشد.
دراین مورد مجله EurekAlert خبر داده است.
به گفته محققان، کاربران می‌توانند به راحتی از این سیستم در خانه استفاده کنند تا کیفیت خواب عمیق را از طریق تحریک شنوایی مغز ارتقا دهند.
عملکرد ترمیم کننده خواب با امواج آهسته مرتبط است. در مرحله خواب عمیق، مغز امواج آهسته تولید می کند - حدود 0.5-4 هرتز. این امواج آهسته الگوهای فعالیت مغزی هستند که مشخصه خواب عمیق هستند. دانشمندان در این مطالعه نشان دادند که امواج آهسته را می‌توان با پخش صداهای زمان‌بندی شده دقیق از طریق گوشی در هنگام خواب افزایش داد.
این سیستم شامل یک هدبند است که کاربر باید آن را در طول شب هنگام خواب ببندد. این هدبند مجهز به چند الکترود و ریزتراشه‌ای است که به طور مداوم فعالیت مغز فرد در هنگام خواب را اندازه گیری می‌کند.
به گفته محققان این یک دستگاه پزشکی است، نه یک محصول سلامتی که بتوان آن را به‌صورت آنلاین سفارش داد، بنابراین وقتی مشکلاتی در خواب موجود است، باید زیر نظر پزشک و تحت نظارت پزشک از آن استفاده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала