غرب در شکست روسیه با تحریم ها شکست خورد

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
اقتصاد روسیه به کالاهای لوکس و فست فود غربی نیاز ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، برادلی بلانکنشیپ، ستون نویس گلوبال تایمز می گوید، که بازیابی روبل در پس زمینه تحریم های بیشمار، عدم امکان انزوای کامل روسیه از سیستم اقتصادی جهانی را ثابت کرده است.
علیرغم امیدهای ایالات متحده و متحدان، تورم شدید در روسیه رخ نداد و کالاهای لوکس و فست فود غربی برای عملکرد عادی اقتصاد چندان ضروری نبود. آغاز کنندگان تحریم ها متقاعد شده بودند که محدودیت های جدید به شدت به اقتصاد روسیه ضربه می زند و باعث شوک در بین شهروندان عادی می شود و آنها را به حمله به مقاماتی که خواستار تغییر در سیاست خارجی هستند، سوق می دهد.
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
شورش در اتحادیه اروپا بر سر ایده تحریم گاز روسیه
با این حال، همانطور که نویسنده اشاره می کند، این اتفاق نیفتاد. ارزش واقعی در بخش انرژی است که به دلیل وابستگی شدید اروپا به گاز طبیعی روسیه همچنان سودآور است. به همین دلیل است که به گفته این روزنامه نگار، ایالات متحده به دنبال "پر کردن این شکاف"، تقویت موقعیت خود در منطقه و کاهش وابستگی به منابع روسیه است.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی کردن اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش داد. اقدامات محدود کننده عمدتاً علیه بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته است. درخواست برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بلندتر شده است. بسیاری از برندها خروج خود را از روسیه اعلام کرده اند. کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی خواند که مشابه آن هنوز انجام نشده است، اما تاکید کرد، که آنها برای چنین تحولی از رویدادها آماده هستند.
بانک روسیه اقداماتی را برای تثبیت وضعیت در بازار ارز انجام می دهد. پرداخت برای تامین گاز به کشورهای غیردوست به روبل تبدیل شد. افزون بر این، دولت طرحی برای مقابله با اقدامات محدودکننده تهیه کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود. برای خود آمریکا و اروپا، تحریم‌ها به مشکلات اقتصادی تبدیل شده و باعث افزایش جدی قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала