چین سرعت ساخت زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на район Пудун в Шанхае
Вид на район Пудун в Шанхае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
وال استریت ژورنال: چین سرعت ساخت زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرده است.
به گز ارش اسپوتنیک به اشاره به وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش می دهد که چین به دلیل تغییر در ارزیابی تهدید آمریکا و ترس از اینکه واشنگتن بخواهد دولت فعلی چین را تغیر بدهد، سرعت ساخت هسته ای را تسریع کرده است.
به گفته این نشریه، پکن "ارزیابی تهدید ناشی از ایالات متحده را تغییر داد." برخی منابع گفتند که پکن ممکن است تصمیم بگیرد که تاکید بیشتری بر بازدارندگی هسته ای در ارتباط با موضع آمریکا در قبال اوکراین داشته باشد. این روزنامه نوشت: "رهبران چین یک زرادخانه هسته‌ای قوی‌تر را راهی برای جلوگیری از دخالت مستقیم آمریکا در درگیری احتمالی بر سر تایوان می‌دانند.
منابع نزدیک به رهبری چین گفتند که پکن نگران است که واشنگتن بخواهد دولت چین را تغیر بدهد.
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
چین: وضعیت اوکراین به "تدفین" سلطه آمریکا منجر خواهد شد
این منابع گفتند در عین حال، چین قصد ندارد ابتدا از تسلیحات هسته ای استفاده کند، اندازه زرادخانه از حجم لازم برای "تامین منافع امنیتی چین" فراتر نخواهد رفت. علاوه بر این، ارتش چین بر این باور است که زرادخانه هسته‌ای فعلی قدیمی است، که پتانسیل بازدارندگی آن را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به افزایش فشار واشنگتن شود.
این نشریه همچنین می نویسد که به گفته افراد "آشنا به تفکرات رهبری چین"، پکن "هیچ گونه تغییری در سیاست هسته ای این کشور در رابطه با حوادث اوکراین گزارش نکرده است".
این نشریه تصریح می کند که منابع آن مستقیماً در توسعه سیاست هسته ای چین دخالت ندارند، آنها در بخش هایی کار می کنند که با مسائل امنیتی سروکار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала