ثبت نام ده ها نظامی حکومت پیشین برای پیوستن به جبهه ای مقاومت

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaАфганские военные в провинции Нангархар
Афганские военные в провинции Нангархар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
برخی منابع از ثبت نام ده ها نظامی حکومت پیشین برای پیوستن به جبهه ای مقاومت ملی افغانستان خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، برخی منابع که به دلیل حساسیت موضوع نمی‌‌خواهند نام‌های شان در گزارش ذکر شود می‌گویند، که از دو هفته به این‌سو فرمانده‌های نظامیان پیشین، شماری نیروهای مورد اعتماد شان که در گذشته تحت امر آنان بوده‌اند را تشویق به پیوستن به جبهه‌ی مقاومت ملی برای مقابله با طالبان کرده‌اند. به گفته‌ی منابع اکنون تعدادی زیادی از این نظامیان پیشین حاضر شده‌اند که به جبهه‌ی مقاومت بپیوندند.
منابع می‌افزایند، که این نیروها شامل، کماندوها، قطعات خاص امنیت ملی، نیروهای هوایی، ارتشی‌ها و پولیس حکومت پیشین می‌باشند که پس از حاکمیت طالبان به ایران پناه برده‌اند.
ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
امریکا: نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان به "جبهه مقاومت" پیوسته‌اند
به گفته‌ی منابع این روند از کشور ایران آغاز شده و قرار است نیروهای که در کشورهای دیگر هستند نیز تشویق شوند که برای مقابله با طالبان به کشور برگردند.
خبرنگار آماج با دو تن از نیروهای‌که تازه برای پیوستن به جبهه مقاومت ملی ثبت نام کرده و اکنون در ایران هستند صحبت کرده است، آنان نیز تأیید کرده‌اند که از سوی فرماندهان پیشین شان دعوت شده و نام‌‌های شان‌را ثبت کرده‌اند.
امیر نام مستعار، که عضو نیروهای ویژه در ولایت هلمند بود و آموزش دیده از سوی نیروهای انگلستان است می‌گوید، که قرار است به‌زودی به افغانستان برگردد.
او که باشنده‌ی اصلی ولایت فراه است به آماج گفت: "راهی جز برگشت و مقاومت در برابر این گروه نمانده، خوب شد اکنون حد اقل آدرسی برای ما پیدا شده که برگردیم و از مردم خود دفاع کنیم".
او می‌افزاید، که فرمانده قبلی شان در هماهنگی با رهبری جبهه‌ی مقاومت آنان را جذب کرده است.
قادر، نام مستعار دیگر که عضو قطعات ویژه امنیت ملی بوده است می‌گوید که او بارها تلاش کرده بود که با مسئولان جبهه‌ی مقامت وصل شود اما آدرس دقیق نداشته است.
این نظامی پیشین می‌گوید، که اکنون تحت رهبری فرمانده قطعه سابق شان شامل فهرستی شده است که قرار است به‌زودی وارد افغانستان شوند.
او که باشنده‌ی ولایت غور است افزود، که دوستان زیادی او چند روز پیش به اندراب رسیده و به نیروهای مقاومت پیوسته‌اند.
او ادامه داد: "دیگر راه نمانده به افغانستان باشیم به هر بهانه طالب ما را می‌کُشد به ایران هم توهین و تحقیر می‌شویم تا چی‌وقت تحمل، بهتر همان است که وجود پاکستانی‌ها را از افغانستان پاک کنیم".
یک منبع معتبر دیگر که از نزدیکان امیراسماعیل خان، که از اعضای رهبری جبهه‌ی مقاومت است و اکنون در ایران زندگی می‌کند این خبر را به آماج تأیید کرده است. او اما گفت به دلیل ممانعت دولت ایران برای کارهای سیاسی تا اکنون برنامه‌های آنان عمومی نشده است.
این منبع افزود: "برخی نشست‌های با مسئولان نظامی قبلی در ایران و بعضی کشورهای دیگر از سوی رهبری به‌خاطر جلب‌و‌جذب نظامیان مورد اعتماد که در نظام قبلی کار کرده‌اند، جریان دارد."
این در حالی‌ست که پیش از این اداره‌ی بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود از پیوستن شماری از نیروهای امنیتی حکومت پیشین به جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان خبر داده بود‌.
علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه‌ی مقاومت نیز این موضوع را تأیید کرده بود.
این خبرها در حالی مطرح می‌شود که از هشت روز به این طرف درگیری بین طالبان و نیروهای جبهه‌‌ی مقاومت در ولایت‌های شمال به‌ویژه اندراب‌های بغلان جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала