محققان: قارچ ها با یکدیگر صحبت می کنند

© РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر Грибы
 Грибы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
دانشمندان بر این باور هستند که تکانه ها یا ایمپالس های الکتریکی ارسال شده توسط قارچ ها می تواند شبیه زبان انسان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه بریستول انگلستان با استفاده از تجزیه و تحلیل ریاضی سیگنال های الکتریکی که قارچ ها به به یکدیگر ارسال میکنند، موفق به شناسایی الگوهایی شده اند که شباهت ساختاری قابل توجهی با ساختار گفتار انسان دارند.
دانشمندان دریافته اند که قارچ ها مانند انسان ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و به جای زبان از سیگنال های الکتریکی استفاده می کنند.
این نتایج از داده هایی مطالب منتشره درمجله Royal Society Open Science به دست آمده است.
چهار گونه مختلف قارچ مطالعه شد و همانطور که مشخص شد، الگوی خاصی در انتقال سیگنال ها وجود دارد: در دوره های فعال، قارچ ها تا 50 "کلمه" با یکدیگر رد و بدل کردند. در میان انواع قارچ‌ها "قارچ شیزوفیلوم برزن" که اغلب بر روی درختان با چوب سخت دیده می‌شود و پیچیده‌ترین جملات را بیان کرده بود، گونه "معاشرتی" قارچ ها شناخته شد.
قارچ‌ها سیگنال‌های الکتریکی را از طریق ریشه ها(hyphae) به یکدیگر می‌فرستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد تکانه‌های الکتریکی که از شبکه ریشه قارچ ها ( که ساختاری شبیه نورون های مغزی دارند) عبور می‌کنند، زمانی که قارچ‌ها با منابع جدید غذا مواجه می‌شوند افزایش قابل ملاحضه ای می‌یابد و این نشان می‌دهد که ممکن است قارچ‌ها از این "زبان" استفاده کنند تا یکدیگر را خطرات محیطی و منابع غذایی جدید باخبر کنند.
این اولین بار نیست که پژوهشگران سیگنال‌های الکتریکی قارچ‌ها را بررسی می‌کنند و استدلال می‌کنند که قارچ‌ها ممکن است اطلاعات را از طریق ساختار‌های رشته‌ای به نام هیف به اشتراک بگذارند.
اکنون دانشمندان در تلاشند تا دریابند که آیا ارتباط بین قارچ ها واقعاً رخ می دهد یا فقط نتیجه رشد نوک هیف هایی است که بار قارچ را حمل می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала