کمبود روغن نباتی در انگلیس فروش آنرا محدود ساخت

© Sputnik / Sergei Vinyavski /  مراجعه به بانک تصاویر Производство растительного масла в Ростовской области
Производство растительного масла в Ростовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
سوپرماکت های انگلیس به دایل کمبود روغن نباتی؛ فروش این محصول را در کشور محدود ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی میل، سوپرمارکت های زنجیره ای Waitrose در بریتانیا محدودیت هایی را برای فروش روغن نباتی به دلیل کمبود مرتبط با وضعیت اوکراین اعمال کرده است – برای یک فرد بیش از دو بسته روغن فروخته نمی شود.
نشریه گزارش داده است که در تاریخ (8آپریل) علائمی در فروشگاه های شبکه توزیع با هشدار در مورد محدود کردن فروش همه روغن های پخت و پز در پس زمینه کمبود به دلیل آنچه در اوکراین اتفاق می افتد ظاهر شد. خاطرنشان می شود که اوکراین حدود 80 درصد از مصرف روغن در بریتانیا را تامین می کند.
مسوولان سوپرمارکت های زنجیره‌ای Waitrose در بیانیه‌ای می‌گویند: "ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مشتریان همچنان روغن‌های گیاهی را انتخاب می‌کنند، بنابراین از آنها می‌خواهیم که هر کدام بیش از دو بسته نخرند".
سوپرمارکت های Sainsbury نیز به خریداران هشدار داده است که روغن آفتابگردان با روغن کلزا در برخی از محصولات جایگزین می شود.
پیشترصاحب یک رستوران انگلیسی از بحران عرضه روغن در ایبن کشور و افزایش قیمت ماهی صحبت کرده بود.
علاوه بر این، طبق گزارش دیلی میل، در بریتانیا، قیمت میوه و سبزیجات تا 30 درصد افزایش قیمت داشته اند.
گفتنی است روسیه و اوکراین در شمار بزرگترین صادرکنندگان روغن آفتابگردان و دانه های آفتابگردان قرار می گیرند اما بحران اخیر میان این دو کشور حالا نگرانی‌های جهانی را برای تامین این روغن و سایر محصولات کشاورزی افزایش داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала