Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اسطوره آلمان: "کلوپ، مورینیو و آنچلوتی موفق‌تر از گواردیولا هستند"

© Sputnik / Павел Паламарчук /  مراجعه به بانک تصاویر پپ گواردیولا
پپ گواردیولا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عضو شوید
دیتمار هامان در صحبت‌ اخیرش با دیلی میل حرف جنجالی را مطرح کرد و در آستانه دیدار لیورپول با سیتی، از پپ گواردیولا انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ دیتمار هامان ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان سخن جنجالی را مطرح کرد که به اساس گفته‌های وی کلوپ، مورینیو و آنچلواتی همگی موفق‌تر از پپ گواردیولا هستند.
این موضوع برخلاف امری است که نشان داده است زیرا مربی کاتالانی در ورزشگاه اتحاد مثل روزهایی که در اسپانیا و آلمان بوده، توانسته که جام‌های رنگین داخلی را کسب نماید اما هامان می‌گوید که این مربی 51 ساله آنطور که شهرت‌اش در فوتبال جهان نشان می‌دهد خوب نیست زیرا سه مربی دیگر در جهان بالاتر از او قرار دارند.

هامان که سابقه‌ی حضور برای سیتی و لیورپول را دارد، پیش از دیدار حساس دو تیم در فصل جاری لیگ برتر به دیلی میل گفت: "سه مربی فعلی وجود دارند که از نظر من موفق‌تر از گواردیولا هستند و هنوز واقعاً هیاهویی که او را احاطه کرده را درک نمی‌کنم. ژوزه مورینیو با دو باشگاه قهرمان لیگ در چهار کشور مختلف و لیگ قهرمانان اروپا شده است، در حالی که رکورد کارلو آنچلوتی در رتبه دوم قرار دارد و اگر رئال مادرید بتواند در لالیگا قهرمان شود، بهتر خواهد شد. و مربی سوم؟ برای من، این یورگن کلوپ است. آنچه او با بودجه‌هایی که در لیورپول دارد به دست آورده قابل توجه است. او واقعا یک مربی استثنایی است. مهارت بزرگ او در ادغام بازیکنان است، استعدادی که گواردیولا به همان شکل از آن برخوردار نیست."

هامان در ادامه افزود: "زمانی‌که کلوپ فصل گذشته دیوگو ژوتا را به خدمت گرفت، همه این سوال را داشتند که آیا او به تیم نزدیک می‌شود یا خیر اما او بلافاصله درگیر شد. در مورد لوئیز دیاز دقیقاً همینطور است. در واقع، مورد دیاز را با جک گریلیش مقایسه کنید و تا حدودی تفاوت بین مربیان را نشان دهید. ما بازیکنانی را دیده‌ایم که به لیگ برتر می‌آیند و شما اغلب به شش تا هشت هفته نیاز دارید تا خود را تطبیق دهید، زیرا این یک بازی منحصربه‌فرد است. دیاز وارد شد و او بلافاصله شلیک کرد زیرا این سبک برای او مناسب است. از طرف دیگر نگاه کنید، شما گریلیش را دارید که سه برابر هزینه دارد، اما در تلاش است تا هر نوع تاثیری بگذارد. او یک بازیکن 100 میلیون پوندی است اما هنوز به طور کامل ادغام نشده است. من نمی‌خواهم در باشگاه قدیمی‌ام سیتی که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند، سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده‌اند، کارهای بزرگی در جامعه انجام داده‌اند و اطراف استادیوم را متحول کرده‌اند، بروم، منظورم مربی است. همانطور که بازیکنان لیورپول در مورد سرمربی خود صحبت می‌کنند، برای او از دیوارهای آجری عبور می‌کنند. مطمئن نیستم که بازیکنان سیتی هم همین کار را بکنند."

هامان در حالی چنین حرفی را مطرح می‌کند که گواردیولا در بارسلونا سه قهرمانی لالیگا، دو کوپا دل‌ری و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به همراه سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان به دست آورد. او سه قهرمانی بوندسلیگا را در بایرن مونیخ به دست آورد و در عین حال بار دیگر از افتخارات سوپرجام و جام باشگاه‌های جهان لذت برد. سیتی در تابستان 2016 او را به عنوان سرمربی خود منصوب کرد و پس از یک فصل نادر برای اولین بار بدون جام زیر نظر مردی که تا سال 2023 با قراردادی منعقد شده بود، در سه نوبت طعم افتخار را چشید و در عین حال یک بار جام حذفی و جام کارابائو را نیز فتح کرد. گواردیولا در مجموع 31 جام در اختیار دارد که او را بالاتر از مورینیو، کلوپ و آنچلوتی در جدول افتخارات مربیگری تمام دوران قرار می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала