ترک سیگار می‌تواند پنج سال به طول عمر بیماران قلبی اضافه کند

© Flickr / OxOxТабличка "No Smoking"
Табличка No Smoking - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عضو شوید
سیگاری‌هایی که با بیماری‌های قلبی دست و پنجه نرم می‌کنند، با ترک سیگار می‌توانند تا پنج سال بیشتر سالم زندگی کنند، یعنی در این مدت دچار مشکلات قلبی نشوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، محققان می‌گویند ترک سیگار برای این دسته از افراد به اندازه استفاده از رژیم‌های دارویی چندگانه فایده دارد.
مطالعاتی که نتایج آن در کنگره انجمن قلب‌شناسی اروپا ارائه شده، روی افراد 45 سال به بالا صورت گرفته که پس از سندرم کرنری حاد (شامل حملات قلبی) یا جراحی بای‌پس بیش از شش ماه به مصرف سیگار ادامه داده بودند. این افراد از داروهای استاندارد پیش‌گیرنده استفاده می‌کردند. در گروه دوم افرادی زیر نظر گرفته شدند که پس از تشخیص بیماری سیگار را ترک کرده بودند. در مجموع اطلاعات 989 بیمار در این مطالعه بررسی شد.
محققان سپس تعداد سال‌های سلامتی را با معیار سال‌هایی که بدون حمله یا سکته قلبی بود، در هر دو گروه محاسبه کردند. نتیجه این بود که ترک سیگار به اندازه استفاده از سه نوع درمان مختلف برای افراد اثربخشی داشت. به عبارت دیگر، کنار گذاشتن سیگار باعث می‌شود افراد 4.81 سال بدون مشکلات سلامتی زندگی کنند، در حالی که دریافت هر سه درمان این زمان را تنها به 4.83 سال افزایش می‌دهد.
کرونا؛ آیا سگرتی‌ها با خطر بیشتری مواجه اند؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2020
کرونا؛ آیا سگرتی‌ها با خطر بیشتری مواجه اند؟
داکتر "تینکا ون ترایر" از مرکز طبی دانشگاه آمستردام هلند می‌گوید: "این تحقیق روی افراد سیگاری تمرکز داشت که دچار حمله قلبی شده، استنت کاشته یا جراحی بای‌پس انجام داده بودند. این گروه به‌ویژه در معرض ریسک بالای حملات قلبی یا سکته قرار دارند و ترک سیگار می‌تواند بهترین اقدام پیش‌گیرنده برای آن‌ها باشد".
ون ترایر متذکر شد که کنار گذاشتن سیگار بیشتر از آن‌چه پیش‌تر تصور می‌شد برای افراد مفید است. در واقع بیماران با ترک این عادت غیرسالم می‌توانند به پنج سال زندگی سالم دست پیدا کنند. او یادآور شد که این تحقیق سایر مزایای ترک سیگار مثل کاهش ریسک سرطان، بیماری‌های ریوی و افزایش طول عمر را در نظر نگرفته است.
ون ترایر همچنین گفت: "می‌دانیم که مصرف سیگار عامل 50 درصد مرگ و میر قابل پیش‌گیری در افراد سیگاری است که اکثر آن‌ها تحت تاثیر بیماری‌های قلبی عروقی از دنیا می‌روند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала